Articolul acesta a apărut în secțiunea „Nota redacției” din newsletter-ul start-up.ro de marți, 1 septembrie. Puteți să vă abonați la newsletter aici.


Lui îi place să povestească că start-up.ro ar fi avut o viață de doar 15 zile dacă la vremea respectivă nu ar fi intrat sub umbrela InternetCorp. Despre greutățile facerii ar trebui el să vă povestească mai multe, dar poate la aniversarea de zece ani.

start-up.ro a ajuns ca în acești șase ani să fie un nume cunoscut în peisajul media românesc, să aibă exclusivități, articole și interviuri de interes pentru întreaga comunitate de business, de tehnologie și de startup-uri din România și nu numai.

Împreună cu antreprenorii ne-am dezvoltat și noi, iar start-up.ro e astăzi o platformă completă care pune în valoare tineri ce au curajul să pornească business-uri în tehnologie, dar și în multe alte domenii, care vorbește despre educație financiară, care conectează antreprenori și specialiști.

Luni, 6 septembrie, la ora 18.00 vom fi live pe pagina de Facebook start-up.ro, dar și pe Zoom, într-un meeting unde vrem să invităm oameni care ne-au fost alături în toată această perioadă, despre care am scris, despre care am povestit sau pe care i-am întâlnit la tabăra de antreprenoriat Startup Your Life.

În plus, pentru că între 23 și 26 septembrie organizăm ediția a 7-a a taberei de antreprenoriat Startup Your Life, în timpul transmisiunii aniversare vom avea oferte speciale pentru participarea la tabără dedicate celor care vor să ni se alăture pentru patru zile de distracție, lecții învățate, networking și dezvoltare de business

Eu am ajuns aici în urmă cu doi ani și două luni și sper să fi reușit să contribui la succesul și notorietatea site-ului. De fapt, start-up.ro nu ar fi ajuns aici fără echipa din spate și aici mă refer la Octavian, Oana și Vlad, dar și la oamenii din InternetCorp care au pus umărul la creșterea site-ului.

Pentru mine este cel mai bun job pe care l-am avut până acum. Este un loc unde fiecare membru al echipei pune umărul pentru a crește calitatea conținutului pe care-l facem, indiferent că este vorba de articole, analize sau review-uri video. În plus, am întâlnit oameni deschiși și solidari, prieteni și dincolo de proiecte și analitice.

Revenind la titlu: să pornești un business în media nu este radical diferit de un startup. Este nevoie să găsești un public țintă, să ai piață de desfacere, să aduci un produs interesant pentru public și un model de business eficient.

Pe măsură ce înaintez în vârstă devin din ce în ce mai convins că succesul va veni, dacă ești dispus să muncești, să perseverezi, să încerci să vii în fiecare zi cu ceva original și inedit. Însă, în același timp, ai nevoie și de multă pasiune, deoarece altfel benzina ți se va termina și vei renunța. Nu vei mai trage atât de tare.

Apoi trebuie să ai răbdare, pentru că lucrurile nu se întâmplă peste noapte. Mă uitam peste niște date despre canalele de YouTube și pentru a avea succes acolo (pe lângă faptul că trebuie să ai conținutul potrivit etc) trebuie să publici cel puțin 1-2 clipuri pe săptămână timp de doi ani. Iar asta este o medie. Doi ani în care să nu ai pretenții de monetizare, sponsorizări și așa mai departe. Poate la tine va dura și mai mult timp să găsești succesul.

Și, nu în ultimul rând, trebuie să ai și noroc. Asta este. Dar nu trebuie să te bazezi pe el și nici nu trebuie să-i învinuiești pe alții pentru că ei au avut mai mult decât tine. Luptă în dreptul tău, lucrează inteligent și norocul ar trebui să apară și el la un moment dat.