Însă, dacă ai trimis deja sute sau mii de mailuri iar răspunsul destinatarilor nu a fost tocmai cel pe care-l așteptai, este posibil ca formularea ta să fie una dintre probleme și să nu fie tocmai una care să le suscite interesul acestora.

Pe forbes.com am găsit câteva template-uri de mailuri pe care le-ai putea folosi ca să elimini măcar din problemele care țin de tine când vine vorba despre interacțiunea cu persoanele din jur care te pot ajuta în creșterea business-ului tău. Iată trei modele de mailuri care te pot ajuta să strângi milioane pentru startup-ul tău.

Modelul 1

Este primul mail pe care ar trebui să-l trimită orice antreprenor la început de drum, fiind util atât într-o discuție cu un investitor cu care a mai purtat negocieri, cât și pentru a aborda un investitor nou.

De precizat, însă, după cum am mai făcut-o și în alte cazuri, este faptul că înainte de a aborda un potențial finanțator pentru business-ul său, un antreprenor trebuie să documenteze foarte bine lista investitorilor pe care și i-ar dori și să le trimită mailuri personalizate, în niciun caz în grup, acestora. Este un prim pas în a le atrage atenția.

Personalizează mesajul. Măcar scrie-i numele la începutul mesajului, sau menționează un lucru pe care ști că l-a făcut. Să nu crezi că lumea va da năvală să stea de vorbă cu tine dacă ai trimis mesaje în masă. Chiar din contră. Eu, de exemplu, șterg direct acest gen de mesaje pe care le primesc”, ne spunea prin primăvară Eamonn Carey, managing director Techstars London.

Modelul 2

Acest mail trebuie să fie trimis ca un follow-up la primul. Se pare că 2 săptămâni ar fi intervalul indicat pentru a reveni cu acest mail. Nu te grăbi să trimiți un alt mail, dar nici nu aștepta prea mult pentru că vei pierde acel impuls de început, iar investitorul, bombardat cu sute de mailuri zilnic, s-ar putea să uite de tine.

Modelul 3

Dacă nu ai semnat vreun acord cu investitori de top, ai putea să-i momești cu acest al treilea mail. Arată-le că au fost alți finanțatori dornici să te finanțeze și că business-ul este unul de interes și care le poate aduce un return foarte bun.

Modelul 4

Acesta este un template foarte bun în cazul în care apare un răspuns la mailurile 3 sau 4. Nu pierde vremea și răspunde rapid pentru a nu rata șansa.

Asigură-te că atașezi mailurilor tale și un pitch al startup-ului tău pe care-l poți distribui cu Dropbox sau chiar prin Google Slides.