Este vorba despre experiența angajaților, de obiectivele clare care conduc la o performanță mai bună, precum și de managerii “conectori”.

Experiența angajaților se rezumă la ceea ce oamenii întâlnesc, observă și simt în cadrul organizației din care fac parte. La fel ca în cazul experienței consumatorilor, tehnologia joacă un rol esențial în îmbunătățirea experienței angajaților la locul de muncă. Dacă primele generații de soluții HCM (Human Capital Management) erau greoaie și generau mai degrabă stres decât satisfacție în rândul angajaților, noile aplicații digitale trebuie să răspundă nevoilor actuale. Angajații nu doar că își doresc tehnologie la locul de muncă pentru a-i ajuta să-și îndeplinească mai bine sarcinile, dar aceasta trebuie să fie mai rapidă, mai relevantă și personalizată.

“Companiile trebuie să aibă o abordare holistică asupra a ceea ce prețuiesc angajații, luând în calcul atât nevoile raționale, cât și pe cele emoționale. Angajații își doresc mai multă transparență în problemele care le afectează carierele, să fie remunerați corect în funcție de propriile competențe și obiective. Ei vor să știe ce planuri au managerii, dacă direcția în care se dezvoltă compania se intersectează cu propriul drum în carieră. De asemenea, angajații își doresc instrumentele și resursele de care au nevoie pentru a avea succes. Iar acest lucru înseamnă că nu vor să-și irosească timpul completând formulare inutile. Oferiți-le angajaților ce își doresc cu adevărat!”, a declarat Mihai Cepoi, SAP HR Solution Sales Executive.

Succesul oricărei organizații depinde de performanțele angajaților. La rândul lor, angajații devin motivați și performanți atunci când li se oferă obiective clare, semnificative și realizabile. Obiectivele clare oferă o bază solidă pentru furnizarea de feedback eficient. Majoritatea companiilor au anumite metode prin care stabilesc obiectivele angajaților, dar, deseori, este vorba mai degrabă de respectarea procesului decât despre clarificarea așteptărilor privind poziția ocupată. Specialiștii SAP sunt de părere că respectarea următoarelor criterii în stabilirea obiectivelor va conduce la performanțe ridicate în rândul angajaților: obiectivele trebuie definite prin dialog, sunt tangibile, publice în cadrul companiei și se modifică de-a lungul timpului.

Conform unui sondaj Gartner, 48% dintre specialiștii HR intervievați consideră că managerii nu își dezvoltă eficient angajații. SAP susține că prin crearea de manageri “conectori”, lideri care oferă feedback personalizat și atrag oamenii și resursele potrivite pentru îndeplinirea obiectivelor, companiile vor reuși să sporească productivitatea și motivarea angajaților.

Dacă vreți să aflați mai multe detalii despre tendințele din industria HR pentru 2019, puteți participa la cea de-a opta ediție a Conferinței HR 2.0 organizată de wall-street.ro. Aceasta va avea loc în data de 28 februarie, la Hotel Sheraton, sala Iridium, aduce față în față specialiști de top în resurse umane, antreprenori, manageri, experți în domeniu și consultanți, într-o discuție dinamică.