Perioada de Black Friday (14-17 noiembrie 2019) a însemnat pentru cele peste 700 magazine online înscrise în platforma de afiliere 2Performant creșteri pe toți indicatorii importanți: 41.000 vânzări online (15.3% creștere față de 2018) în valoare totală de 2.56 milioane de euro (creștere de 20.4% față de 2018). În urma acestor vânzări, afiliații au primit comisioane de 158.240 de euro, cu 30.3% mai mult decât anul trecut.

Mobilul mai mare și la procent din valoarea totală

Este primul an în care s-a cumpărat mai mult de pe mobil, atât ca număr de comenzi, cât și ca procent din valoarea totală a comenzilor.

Sunt și câteva categorii în care românii au o preferință peste medie pentru cumpărăturile pe mobil: fashion și articole pentru copii. Aici distribuția este aproximativ 75% mobil, 25% desktop.

Această tendință poate fi pusă pe seama unei comenzi medii nu foarte ridicate (202 LEI plus TVA la fashion și 256 LEI plus TVA la articole pentru copii), fiind vorba despre achiziții de impuls sau produse cu durată scurtă de viață; așadar decizia de cumpărare poate fi făcută rapid, în pauze scurte de activitate.

Vârful de cumpărături online de Black Friday: vineri între 09:00 și 11:00 și seara între 21:00 și 23:00

Traficul a început să crească substanțial încă de joi după ora 19.00, când a fost anunțat evenimentul Black Friday la televizor. Au fost 3 vârfuri de trafic: joi la ora 00.00 (când multe magazine online au dat startul promoțiilor), vineri dimineața între 08.00-09.00 și vineri seara între orele 19.00-21.00.

Cele mai multe vânzări s-au înregistrat vineri dimineață între 09.00-11.00, respectiv vineri seara, între 21.00-23.00.

Beauty: dublare a numărului de comenzi online față de Black Friday 2018

Cele mai multe vânzări s-au înregistrat în categoriile Cărți, Filme & Muzică, Fashion și Electro IT&C. Însă, a crescut foarte mult numărul comenzilor din categoriile Beauty (108%), Casă & Grădină (69.5%) și Produse pentru Animale (47%) comparativ cu anul trecut.

Cea mai mare vânzare online din rețeaua de afiliere 2Performant (din care nu face parte eMAG.ro), în valoare de 29,198.5 LEI, a constat din 4 obiective foto și 3 blitzuri Nikon, comandă plasată pe site-ul shop.yellowstore.ro. Pe locurile 2 și 3 se situează tot coșuri multiple de camere și accesorii foto (21,820.5 LEI plus TVA, respectiv 20,862.3 LEI plus TVA), vânzări generate pentru f64.

Cel mai scump televizor cumpărat a fost un QLED Samsung de 208 cm, în valoare de 12.176 LEI plus TVA, vândut de Evomag, care a beneficiat de o reducere de 40%.

S-au cumpărat produse foarte diverse, inclusiv cazane de țuică profesionale, bijuterii cu diamante, pachete turistice, haine de blană naturală sau automatizări pentru porți batante.

Coșul mediu de cumpărături al românilor de Black Friday s-a ridicat la aproximativ 300 de lei

Comanda medie a fost de 295.4 LEI plus TVA, în creștere cu 4.4% față de 2018 - 358.3 LEI plus TVA pe desktop și 253.7 LEI plus TVA pe mobil.