Articolul acesta a apărut în secțiunea „Nota redacției” din newsletter-ul start-up.ro de joi, 28 iulie. Puteți să vă abonați la newsletter aici.

Am aceste versuri în cap de la piesa ”Mâine” a lui Deliric de la o ultimă plimbare pe caniculă, versuri care s-au lipit de mine așa cum se lipește totul de tot când e cald.

Apoi am citit și articolul colegei mele, Oana, despre cum se pot pregăti fondatorii pentru o investiție și cum primii cărora le poți pitchui ideea ta și să și bage bani în ea sunt friends & family.

Și așa e: avem un întreg microunivers în jurul nostru, dar parcă tot la ce e mai îndepărtat de noi ajungem să apelăm.

Avem impresia că putem clădi relații cu oameni din Silicon Valley, dar nu știm părerea colegului de liceu despre afacerea la care lucrăm. Și culmea, publicul țintă e chiar colegul ăla de liceu.

Mă gândeam la acei oameni de pe glob cu care ne e super simplu să vorbim pe LinkedIn sau Facebook și cum social media ne-a creat acest miraj că putem ajunge în Inboxul oricui. Și nu mă înțelege greșit, I am big fan of social media și mă bucur că suntem toți la 6 oameni distanță de Michelle Obama. Dar aș vrea să fac și apologia vecinului, a colegului sau a verișorului.

De multe ori stăm pe-o mină de aur în termeni de feedback pentru ceea ce vrem să construim și nu apelăm la codul sursă, adică fix părerea omului pentru care ne apucăm să facem un business.

Munca de teren poate consta în discuții cu casierul de la Mega, un bună ziua vecinei care hrănește porumbei sau a fostului din liceu (dacă mai e vreo ușă deschisă acolo). Până să ajungi în faza în care să cauți investitori și să-ți lansezi ideea la apă, nu te feri să vorbești despre ce vrei să construiești cu cine apuci, dar mai ales cu oamenii din jurul tău pentru care s-ar preta business-ul tău.

Evident că apoi părerea celor care au văzut sute de startup-uri e mai mult decât relevantă pentru dezvoltarea proiectului, dar dacă supui inițiativa ta de antreprenoriat unei prime runde de feedback, măcar știi cu ce pornești la drum și faci o primă validare a ideii.

Iar dacă ai un exemplu de un vecin/ văr/ coleg care ți-a dat un super insight când lucrai la business-ul tău, mi-ar plăcea să mi-l spui și mie: irina@start-up.ro.

Mersi și să te saluți cu vecinul și cu internetul.