Astăzi inteligența artificială nu mai reprezintă doar un lucru destinat companiilor tehnologice, ci poate avea impact asupra tuturor firmelor care vor să-și crească productivitatea.

Pe măsură ce AI e din ce în ce mai prezent în societate, organizațiile încep să înțeleagă posibilitățile implementării AI cu cifre clare, cu un Return of Investment calculabil. Pentru că orice director financiar va dori ca investiția în tehnologie să aibă sens din punct de vedere al afacerii.

Microsoft a prezentat în cadrul conferinței Microsoft Ignite inovațiile tehnologice dezvoltate pentru a ajuta clienții, partenerii și programatorii. La conferință a fost prezentat studiul Work Trend Index care arată semnale că AI are potențialul de a transforma locurile de muncă.

Studiul a pornit de la premisa introducerii Copilot pentru Microsoft 365 prin care se poate crește productivitatea angajaților. Toată lumea dorește să afle dacă Microsoft Copilot are chiar capacitatea de a schimba locurile de muncă? Cercetarea a îmbinat sondaje și experimente pentru a testa aceste ipoteze. Concluziile sunt clare.

  • 70% din utilizatorii de Copilot au spus că sunt mai productivi, iar 68% au declarat că a crescut calitatea muncii lor
  • De asemenea, 68% menționează de Copilot că i-a ajutat să grăbească procesul creativ.
  • Utilizatorii au fost cu 29% mai rapizi în task-uri specifice, cum ar fi căutarea, scrisul sau sumarizarea
  • Cei care au ratat întâlniri online au recuperat informațiile de 4 ori mai rapid decât înaintea cu ajutorul funcțiilor de sumarizare prin AI
  • 64% din utilizatori au spus că inteligența artificială i-a ajutat să scadă timpul de procesare a mail-urilor
  • 87% au spus despre Copilot că-i ajută să pornească mai rapid un draft
  • 75% din utilizatori au spus că „Copilot m-a ajutat să găsesc mai rapid ce am nevoie în fișiere”
  • 77% au spus că odată ce au început să utilizeze Copilot nu vor renunța la acesta

De asemenea, un alt studiu publicat de Microsoft, realizat alături de IDC, a investigat problema aceasta prin ochii a 2.000 de lideri de business care sunt responsabili cu strategiile de AI din organizații. Studiul a pornit de la cel menționat mai sus, concentrat pe productivitate, și a examinat modul în care companiile monetizează investițiile lor în AI, prin noi fluxuri de venit și experiențe diferite pentru clienți.

Principalele concluzii ale studiului au fost:

  • 71% din respondenți au spus că firma lor folosește deja AI
  • 92% menționează că implementările AI au durat 12 luni sau mai puțin
  • Investiția în AI se amortizează în aproximativ 14 luni
  • Pentru fiecare dolar investit în AI, o companie are un câștig de 3,5 dolari
  • 52% spun că principala barieră în implementare ala scară largă a AI-ului este lipsa de angajați calificați

Astfel, prin acest studiu se arată că AI-ul are o valoare demonstrabilă în cifre, trecând de la un trend la un impact în business. Principalele zone unde se au putut observa îmbunătățiri e în partea de experiență a angajaților, customer engagement și procese de business interne. Conform datelor IDC, tehnologia de AI generativ va adăuga 1.000 de miliarde la PIB-ul global în următorii 10 ani.

Companiile sunt deschise în a folosi AI. Dincolo de cei care folosesc deja o astfel de unealtă, 22% spun că planifică să o facă în următoarele 12 luni.

Dar bariera e lipsa specialiștilor. Din acest motiv, Microsoft promovează folosirea uneltelor AI la nivel global și a reușit să interacționeze cu peste 6 milioane de persoane în ultimele 12 luni pentru creșterea competențelor digitale AI. Ecosistemul de parteneri e format din 400.000 de companii care pot livra soluții AI și cursuri pentru învățarea tehnologiei.

Inteligența artificială poate ajuta și accelera departamentele de marketing pentru a genera texte, poate ajuta fabricile să ruleze simulări sau să automatizeze procese greoaie și lente care aduc costuri operaționale mari.

Un exemplu oferit de Microsoft este prin intermediul soluției DAX Copilot, care folosește skill-urile de inteligență artificială generativă pentru a face un sumar medical. DAX Copilot a fost folosit de către compania Atrium Health și inteligența artificială a ajutat doctorii să ia notițe mai rapid, iar ceea ce dura zeci de minute anterior, durează secunde acum. Conform datelor de la Atrium Health, doctorii reușesc să salveze 40 de minute pe zi care erau petrecute cu documentarea cazurilor, ceea ce se traduce în specialiști odihniți și concentrați pe munca ce aduce cu adevărat valoare.

De asemenea, o altă companie care folosește astfel de tehnologii este și unicornul românesc UiPath. UiPath și Microsoft lucrează împreună pentru a automatiza procese la următorul nivel prin AI generativ folosind Microsoft Azure OpenAI.

Astfel, parteneriatul dintre Microsoft și UiPath a început din 2018 prin Microsoft for Startups. Împreună, cele două companii, construiesc soluții inovatoare, le lansează pe platforma cloud pentru inteligență artificială, Azure, și lucrează cu clienți comuni. Odată cu utilizarea Azure OpenAI pentru dezvoltarea produselor sale, UiPath a accelerat modul în care oamenii lucrează. Astfel, UiPath a dezvoltat propriile principii responsabile de AI pentru a oferi garanții pentru protecția datelor, inspirată de principiile Microsoft de responsabilitate privind AI: securitate, confidențialitate, suport extins pentru limbaje, resurse scalabile, certificare de conformitate și implementare la nivel de organizație.

UiPath a utilizat Azure OpenAI la nivel intern pentru generarea automată de cazuri de testare pentru dezvoltatori. De asemenea, un alt exemplu e folosirea Azure OpenAI în domeniul juridic. Astfel, UiPath a conectat baza lor de cunoștințe existente la Azure și au oferit un canal de întrebări și răspunsuri. În plus, compania a folosit tehnologia pentru a îmbunătăți procesul de obiective și rezultate cheie al organizației (OKR). AI-ul poate ghida angajații în dezvoltarea obiectivelor lor și să raporteze progresul.

Azure OpenAI a ajutat UiPath și în modulul de procesare inteligentă a documentelor, care salvează 70% din timpul petrecut cu procesarea acestora. Acest lucru a dus la economii de peste 90.000 de ore pentru un client din asigurări datorită triajului mai eficient al comunicării.