Astfel, începând cu primăvara anului viitor, aproape 2,5 milioane de gospodării din București și Milano vor avea acces pentru prima dată la serviciile grupului Rohlik. Potrivit estimărilor companiei, Italia ar urma să fie a doua piață ca mărime după Germania.

În a doua jumătate a anului 2022 urmează lansarea Sezamo și în Spania, operațiunile fiind lansate după ce analizele de piață au arătat o creștere a cererii clienților pentru servicii de livrare online de alimente.

Serviciul de livrare online de alimente Rohlik va fi activ în 7 țări până în 2022

Serviciul european de livrare de produse alimentare online a livrat prima sa comandă în urmă cu 7 ani în Praga, Republica Cehă și este deja disponibil în 4 țări, livrând clienților sute de mii de produse în fiecare zi.

În unele zile, livrările pot ajunge la peste un milion de articole de zi cu zi din supermarket, precum și produse provenite din surse locale, de la mici fermieri și producători locali.

Scopul grupului este de a deveni liderul european în retail-ul de produse alimentare online.

”Cu câteva săptămâni în urmă am semnat un contract cu primul nostru centru de livrare din Spania. Aceasta înseamnă că vom fi în curând la Madrid, iar mai multe țări vor urma. Acest lucru se datorează unei creșteri impresionante în toate noile noastre piețe, exemplu fiind München, unde recent am depășit pragul de 1.000 de comenzi pe zi, într-un timp record. Modelul nostru de afaceri bazat pe a furniza mărci de înaltă calitate la nivel mondial și autohton, precum și produse locale, se dovedește a fi un succes în mod repetat. Împreună cu un serviciu complet livrat în trei ore sau mai puțin, se arată a fi exact ceea ce au nevoie familiile, așa cum se vede în frecvențele mari de cumpărături și în valorile comenzilor. Mai simplu spus, orientarea atentă către client echivalează cu sănătatea financiară și cu o Europă mai fericită! Desigur, vechile obiceiuri de a merge la un magazin alimentar dispar cu greu. Din acest motiv, ceea ce construim la Rohlik trebuie să fie nu doar „mai bun decât modelul tradițional” de cumpărături, ci de zece ori mai bun. În timp ce privim spre viitor, dorim să continuăm să oferim partenerilor noștri din întreaga lume venituri mai mari, să continuăm să oferim personalului nostru muncă interesantă, flexibilă și bine plătită și, cel mai important, să oferim clienților noștri online cele mai bune produse alimentare posibile, cât și o experiență de livrare pozitivă”, spune referitor la planurile viitoare de extindere, fondatorul Rohlik Group, Tomáš Čupr.

”După ce am lansat operațiunile Grupului Rohlik în patru țări sub patru nume de marcă diferite, vom intra pe aceste noi piețe sub un singur brand: Sezamo”, dezvăluie directorul de marketing al grupului Rohlik, Jakub Petřina.

”Toate aceste țări vorbesc limbi de proveniență latină, iar noi a vrut să continuăm cu un cuvânt de inspirație alimentară ca brand. Semințele de susan sunt populare în toate culturile. Numele brandului - Sezamo - se bazează pe „sésamo” în italiană, „susan” în română și „sésamo” în spaniolă. Numele brandului Sezamo este, de asemenea, legat de expresia magică „Sesam, deschide-te!” din basmul „Ali Baba și cei patruzeci de hoți”, la fel precum păstaia care se desface când este coaptă și conține o comoară. Desigur, brandurile noastre: Rohlik, Kifli, Gurkerl și Knuspr rămân mărci pentru Cehia, Ungaria, Austria și Germania. Iar alături de Sezamo, au o mulțime de comori înăuntru care așteaptă să fie descoperite și livrate”, explică acesta

Mii de noi locuri de muncă în Milano și București

”Modelul de afaceri al lui Rohlik se dovedește a fi de succes în repetate rânduri pe mai multe piețe și este ușor să fii entuziasmat de o viziune care are sens și are la bază îmbunătățirea vieților oamenilor. Odată cu deschiderea de noi piețe, căutăm mereu în grupul Rohlik persoane curajoase care împărtășesc scopul și pasiunea noastră, care sunt dispuse să accepte provocările, să încerce lucruri noi și să se ridice la înălțime. Suntem încântați de modul în care aceste noi piețe, culturi și colegi ne vor îmbogăți ca echipă”, explică Daniela Razimová, Chief People & Culture Officer la Rohlik Group, adăugând: „Puteți consulta deja site-ul nostru dedicat carierelor la Rohlik (career.rohlik.group), unde oferim joburi în 7 țări, 7 orașe și în 12 echipe.”

Livrare în câteva ore din prima zi

În România și Italia, Sezamo va putea livra aproximativ 8.000 de produse alimentare proaspete și de calitate direct în casele clienților în decurs de 2 ore în România și 3 ore în Italia, începând din prima zi.

În centrul gamei complete se află produse locale proaspete, cum ar fi fructe și legume, carne, pește, lactate și produse de panificație, alături de mărci internaționale, precum și produse proprii cu eticheta Rohlik - pe scurt, o alternativă de zi cu zi mai bună la cumpărăturile din supermarket.

România

Depozitul local din România va avea 10.000 mp și este situat în CT PARK – București Nord. El va răspunde tuturor nevoilor comercianților și clienților și va fi dotat inclusiv cu spații de depozitare cu temperatură controlată (congelare și refrigerare) pentru fructe și legume proaspete, care vor fi livrate direct consumatorilor de către producatorii locali.

”Provocarea pentru planurile noastre de lansare a fost găsirea locației potrivite pentru centrul de livrare, care să fie accesibilă atât pentru echipele noastre de livrare pentru clienți, cât și pentru furnizori. Următorul pas pe listă este recrutarea și formarea de echipe, asigurându-ne că întreg personalul apreciază cât de importantă este preocuparea pentru serviciul clienți și viziunea noastră ca în Europa să se mănânce și să se trăiască bine. Încă de la lansare, clientul va putea accesa întregul magazin, astfel încât să își poată acoperi coșul săptămănal” a declarat Michael Kaiser, Chief Commercial Officer în România.

Pe lângă extinderea pe piața europeană planificată în 2022, compania urmează să se extindă și în țările în care operează în prezent:

- În Germania, Knuspr.de se va extinde în Frankfurt, Hamburg, Köln, Essen, Hanovra, Stuttgart, Leipzig și alte orașe în următorii doi ani.

- În Cehia, Rohlik.cz va crește volumul de livrare expres a cumpărăturilor în termen de 60 de minute de la comandă. Acest lucru va fi sprijinit de un al patrulea depozit, complet automatizat, care va fi deschis în Chrášťany, lângă Praga, a cărui construcție a început deja.

Fondat în 2014, în Republica Cehă, Rohlik Group este unul dintre cele mai importante servicii de livrare online de alimente din Europa, cu prezență în Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de).

Companiile Rohlik oferă un interval de livrare de 15 minute, cu livrare imediată în 90 de minute de la plasarea unei comenzi în unele țări.

Compania a fost finanțată cu 290 milioane de euro anul acesta și este profitabilă, dinamică și în creștere rapidă. Cifra de afaceri Rohlik a depășit 300 de milioane de euro în 2020.

Piața de livrare rapidă de alimente în România

Cehii de la Rohlik sunt cel mai nou nume care și-a anunțat intenția de a intra pe piața de livrare rapidă de alimente în România.

Săptămâna aceasta, Bolt, cea mai mare platformă europeană de mobilitate, anunța faptul că își extinde opțiunile de livrare rapidă în România prin lansarea Bolt Market. Noul serviciu de livrare a cumpărăturilor aduce clienților produse alimentare și non alimentare din stocurile proprii și poate fi accesat direct din aplicația Bolt Food.

Anunțul lor venea la câteva săptămâni după ce eMAG intrase pe segmentul de livrare rapidă de produse de băcănie, legume, fructe, mezeluri și pește cu platforma Freshful by eMAG, unde utilizatorii pot comanda produsele pentru a fi aduse în aceeași zi.

Tot în luna octombrie, scriam despre un startup german fondat în decembrie 2020, Grovy, care își pregătește lansarea în România. Startup-ul practic oferă un supermarket online unde ai acces la alimente, băuturi, dar și produse de tipul încărcătoarelor de telefon, produse de birou, gadgeturi, produse de fitness sau lenjerie intimă.

În vara acestui an, și Glovo lansa Glovo Express și plănuia ca până la finalul lui 2021 să deschidă 15 unități care vor asigura livrarea rapidă pentru mai multe categorii de produse, în peste șase orașe din țară, printre care se numără București, Brașov, Timișoara, Iași, Cluj-Napoca și Constanța.

Totodată, de la finalul lunii octombrie, serviciul de livrare rapidă Carrefour prin Bringo este disponibil în două noi orașe, Cluj-Napoca și Timișoara, clienții având posibilitatea de a comanda prin aplicația Bringo produse de la magazinele Carrefour Market și Market Express din proximitatea lor.