După cum am văzut într-un material anterior, lucrurile nu stau chiar așa mereu și există o posibilitate foarte mare să ”mori” de supra-finanțare (vezi cazul Jawbone).
Însă până ajungi să iei bani de la un venture capitalist, poți să pornești la drum – și ar fi chiar indicat să o faci – cu propriile tale resurse financiare, cu bani de la familie, prieteni sau cunoscuți. Oricât ar fi ei de puțini. Am găsit pe TechCrunch un material care listează câțiva unicorni care au pornit extrem de simplu, dar care au reușit să-și transforme investițiile minime în afaceri de milioane de dolari.
MailChimp: Pe la începutul anilor 2000, co-fondatorul MailChimp, Ben Chestnut, avea un business de consultanță în design și avea un șir întreg de clienți care își doreau să primească newsletter pe mail. Singura problemă era că Chestnut ura să le facă. Așa că a decis să construiască un tool care să facă toată treaba fără prea multă bătaie de cap. Acum MailChimp are venituri de peste 400 de milioane de dolari.
Shopify: Fondatorii acestui serviciu, folosit de magazine online, căutau o soluție de acest tip în momentul în care s-au hotărât să lanseze un magazin online pentru pasionații de snowboarding. Cum nu au găsit, în acel moment, ceea ce își doreau, au construit soluția de la 0 pe tehnologia Ruby on Rails. Au reușit să ia bani de la un VC, s-au listat pe bursă, iar acum valorează cam 1 miliard de dolari.
Mojang: studioul suedez de gaming din spatele succesului Minecraft nu a strâns niciodată bani de la un fond de investiții. Au angajat 50 de developeri și au câștigat aproape un miliard de dolari înainte de a fi cumpărați de Microsoft pentru ”doar” 2,5 miliarde de dolari.