Această rată de creștere confirmă totodată și tendința evidentă a consumatorilor de migrare către cumpărăturile online, o tendință care a fost puternic stimulată de criza COVID-19.

În acest context, comerțul electronic se menține pe un trend ascendent, lunile martie-aprilie fiind caracterizate de rezultate deosebite în rândul livrărilor din acest sector. În primele trei săptămâni ale lunii aprilie, Urgent Cargus a înregistrat o creștere de 27% a volumelor generate de cumpărăturile online, față de aceeași perioadă a lunii februarie. În data de 21 aprilie, aproape 80% din livrările operate de cei 5.000 de profesioniști în curierat Urgent Cargus, anagajați si subcontractori, au aparținut segmentului e-commerce.

Vrei să afli mai multe despre tranziția de la offline la online și cum să vinzi mai bine online? Urmărește webinariile start-up.ro, wall-street.ro și VTEX din seria Commerce School of the Future.

Cele mai afectate industrii de coronavirus

Printre cele mai afectate industrii de criza generată de COVID-19 se numără cea de Fashion, cu o rată de contracție de 24%, Teleshopping (-29%) și Auto, care a înregistrat o scădere de 16%.

În paralel, industriile care se bucură de o creștere importantă sunt: IT&C – creștere de 22%, Home&Deco (+17%), precum și industria bunurilor de larg consum – volumele înregistrând o creștere de 15%.

Evoluția situației a determinat Urgent Cargus să ia măsuri specifice pentru a putea acomoda volumele crescute și măsurile de siguranță necesare procesului de livrare.

Mai mult, în luna martie, Urgent Cargus a lansat și serviciul de livrare cu contact redus, care permite livrarea coletelor către destinatari fără schimb de documente sau semnătură fizică de primire. Astfel, soluția înlătură din procesul de livrare etapa confirmării de primire a coletului prin semnătură de către destinatar, eliminând contactul direct dintre curier și client.