”SEE continua munca începută anul trecut alături de Premier pentru digitalizarea industriei și a administratiei, dezvoltând din mediul nonguvernamental proiecte care aduc la aceeași masă marii jucători din industrie și administrația cu start-upurile inovatoare din mediul antreprenorial. România are un imens potențial de a contribui activ la consolidarea Uniunii prin susținerea dezvoltării inovației in industrii cheie precum industria auto, agricultură, sănătate, energie și orașe inteligente”, declarat Dan Nechita, co-fondator și președinte al Smart Everything Everywhere (SEE)

Andrus Ansip, care deține funcția de vicepreședinte al Comisiei Europene, precum cea de Comisar pentru Economie și Societate Digitală, a subliniat ca startup-urile au un rol cheie în industria 4.0 și a încurajat liderii politici să fie deschiși la adoptarea soluțiilor digitale. Astfel, prin Piața Unică Digitală, Uniunea Europeană le va putea permite antreprenorilor să scaleze produsele și soluțiile inovatoare, consolidând în același timp piața de IT europenă.

Cele 6 startup-uri care au susținut pitch-uri sunt Box2M, care oferă soluții IoT pentru mai multe industrii; Coninflux, cel mai mare serviciu de criptocurrency din România; Silometer, cu soluții tehnologice în agricultură pentru silozuri; Profluo, care oferă instrumente digitale inovatoare pentru procese de business; TypingDNA, care utilizează trăsături biometrice pentru securizarea autentificării; și DeviceHub, cu soluții IoT în manufactură.

Smart Everything Everywhere (SEE) este o organizație nonguvernamentală fondată de Dan Nechita, Diana Popp și Tudor Oprea, foști consilieri în Cancelaria Premierului Dacian Cioloș, care are ca misiune accelerarea tranziției Romaniei către era digitală, cu accent pe digitalizarea industriei (industry 4.0), orașe inteligente și cetățeni conectați digital, precum și digitalizarea administrației.

Strategia privind Piaţa Unică Digitală a fost adoptată de Comisia Europeană la 6 mai 2015 și are ca scop stimularea creşterii economice şi impulsionarea creării de locuri de muncă concomitent cu înlăturarea obstacolelor cu care se confruntă, în fiecare zi, cetăţenii şi întreprinderile din UE, precum geo-blocarea sau ineficienţa în livrarea transfrontalieră a coletelor, imposibilitatea conectării la o serie de servicii disponibile online sau limitarea serviciilor digitale la frontierele naţionale.

Prin Strategia privind Piaţa Unică Digitală Comisia vizează, în special, înlăturarea barierelor din mediul digital, reprezentate de fragmentarea generată de diferitele regimuri de reglementare existente la nivelul statelor membre în domenii precum protecţia consumatorilor, TVA, reglementări specifice unor produse şi tranzacţii de plată naţionale, fapt care se traduce în numeroase piedici pentru întreprinderi (în special IMM-uri) cu activitate de comercializare transfrontalieră.

Conform evaluărilor Comisiei Europene, definitivarea Pieţei Unice Digitale ar urma să atragă un plus de 415 miliarde de euro pentru bugetul european şi ar putea conduce la crearea a peste 3,8 milioane de locuri de muncă şi la reducerea costurilor administraţiilor publice cu 15-20%.