Cum ar fi să intri în magazin, să îți iei singur punguță, să scanezi produsele și să pleci? Nu vei avea vreo interacțiune cu oamenii, nimeni nu te va întreba ceva, ci doar vei cumpăra de capul tău. Totul va fi intermediat de o aplicație de pe telefonul mobil, care îți va retrage și banii de pe card. Aceasta este viziunea unui viitor în care comerțul va fi modificat radical.

Wheelys va lansa un magazin fără vânzători la Shanghai, scrie TechCrunch. Wheelys are o tehnologie prin care urmărește cu ușurință atunci când stocurile trebuie realimentate, e modelul pe care se bazează atunci când vinde bicicletele-magazin, unde poți plăti direct cu mobilul. Așa că magazinul fără vânzători e simplu - se pun produsele pe raft, tu le cumperi, iar Wheelys știe când acestea dispar.

Magazinul va fi conectat la o aplicație mobilă și vei folosi codul din interiorul acesteia pentru a intra în shop, pentru a scana și cumpăra produse. De altfel, pentru a elimina hoții, indiferent dacă ies sau nu în pași de Conga, magazinul va avea camere de luat vederi și autentificarea prin aplicație. Singura interacțiune umană în magazin va fi realimentarea stocurilor.

Creatorii startup-ului consideră că în 10 ani toate magazinele vor arăta așa. De altfel, evoluții de acest tip ar putea avea loc. Faptul că stocurile pot fi urmărite direct de pe telefonul mobil, că odată ce iei un produs de pe raft, poți să fii urmărit și să se știe în permanență ce ai în coș, aceștia vor fi pași către un magazin fără oameni. Sau măcar fără casieri. Evident, acest lucru poate nu va fi neapărat util magazinelor de specialitate, unde vei avea nevoie în continuare de consultanți, dar pentru produsele de larg consum, magazinele de tipul Wheelys vor avea succes. În plus, proprietarii magazinelor, care vor putea probabil închiria franciza, nu vor mai fi nevoiți să plătească angajați și pot ține deschis 24 de ore din 24. Productivitate maximă, dar se va elimina încă o categorie de joburi.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.