Am participat la conferința de presă în care s-a făcut anunțul oficial al lansării Yango în România, iar informații despre tarifele practicate de platformă, comisionul pe care îl vor plăti șoferii parteneri și opțiunile pe care le oferă aplicația utilizatorilor, ca de exemplu, posibilitatea de a efectua comenzi multiple pentru prieteni, familie sau colegii de la job, puteți citi în acest material.

La finalul evenimentului ne-am dorit să aflăm mai multe informații despre planurile pe care Yango le are la nivel local, în ceea ce privește numărul de șoferi parteneri și posibilitatea extinderii în afara Capitalei, așa că l-am abordat Andrei Voicu, director regional Yango pentru România și Republica Moldova.

Aflați din interviul video detaliile pe care le-am aflat sau citiți în continuare acest material.

”Planul nostru e ca foarte rapid să ajungem la peste 15.000 de șoferi. În maxim două luni”, ne-a precizat Andrei.

Modelul companiei este de a încheia parteneriate cu firme locale de transport. În ceea ce privește Capitala, în acest moment Yango are deja 55 de parteneri care au circa 3.000 de șoferi, compania prospectând piața noastră de ceva timp.

”Sunt două săptămâni în care am lucrat intens, așa că nu am avut foarte mult timp. Bineînțeles, pregătirile anterioare pentru toată activitatea au început de câteva luni. Ne gândim serios la piață, pentru că este o piață care are nevoie de un serviciu extra. Atunci a fost un pas natural, pentru că aveam deja totul tradus anterior pentru Moldova”, spune Andrei Voicu.

Potrivit acestuia, scopul pe care compania este de a deveni, în cel mai scurt timp, lider de piață, așa cum Musheg Sahakian, director de extindere globală a Yango, declara că sunt într-o bună parte din țările în care serviciul de ride-hailing Yango este activ.

Ne gândim serios la piață, pentru că este o piață care are nevoie de un serviciu extra

În prezent, Yango (serviciu care funcționează și sub numele de Yandex.Taxi în unele țări) operează în 16 țări, inclusiv Estonia, Letonia, Finlanda, Serbia sau Israel.

Yango în România - extindere în afara Bucureștiului

Andrei Voicu precizează faptul că extinderea serviciilor Yango în afara Bucureștiului este posibilă, având în vizor principalele orașe din țara noastră, însă, ”vom lua totul treptat”.

”Vom lua o decizie ulterioară. În momentul de față suntem foarte concentrați ca să ajungem la un nivel de echilibru pe piața din București. Vrem să fim siguri că putem acoperi cererea și vom avea suficienți parteneri care să acopere această cerere în piață. Odată ce vom reuși lucrul acesta plănuim extinderea și spre celelalte orașe”, precizează el.

Tarif dinamic

Serviciul de ride-hailing Yango s-a lansat în România oferind, în acest moment, curse la prețuri sub cele ale competitorilor de aici, precum Uber, Bolt sau Clever Taxi. Pe moment cursa minimă va porni de la 5 lei. Prețul pe kilometru va fi de 1,5 lei pe kilometru și 0,22 pe minut.

Acest dinamic, pe viitor va fi introdus, dar va fi introdus cu o anumită limită care să permită accesibilitatea clienților

În momentul de față pentru că tocmai ce ne-am lansat, nu avem un tarif dinamic. Dar după cum știți și voi serviciile de acest tip funcționează cu tarif dinamic ca să echilibreze cererea cu oferta în momente critice, de aglomerație sau fenomene naturale care se întâmplă. În momentul de față nu este disponibil pentru clienți acest dinamic, pe viitor va fi introdus, dar va fi introdus cu o anumită limită care să permită accesibilitatea clienților”, spune directorul regional al Yango.

Yango în România - vechimea mașinilor

Și pentru că, după cum spuneam, lansarea oficială a Yango la nivel local a venit la scurt timp după ce Guvernul a reglementat serviciile de ride-sharing și ride-hailing în România, am fost curioși să aflăm care este abordarea companiei în ceea ce privește vechimea mașinilor pe care le conduc șoferii parteneri și dacă au pus restricții în ceea ce privește acest aspect pentru a fi conformi propunerii din legea ridesharing-ului (vechimea mașinilor înscrise pe platformele Uber, Bolt sau Clever nu poate fi mai mare de 15 ani, în timp ce vechimea taxi-urilor nu trebuie să depășească 10 ani).

În momentul de față vârsta medie a automobilelor care sunt în flota noastră e undeva la 5 ani

Vechimea automobilelor de fiecare dată e o problemă. Pentru că toată lumea vrea mașini noi și toată lumea vrea să plătească cel mai ieftin și tot așa. Există un echilibru pe care trebuie să-l obții în toată chestia asta. Dacă te uiți la vechimea parcului, vechimea medie a parcului din România e undeva pe la 15 ani. Probabil și de asta toată lumea vehiculează acest 15 ani peste tot. Cu toate astea noi încercăm să limităm vârsta automobilelor la 10 ani. În momentul de față vârsta medie a automobilelor care sunt în flota noastră e undeva la 5 ani”, spune Andrei Voicu.

Și pentru că Andrei coordonează și activitatea din Republica Moldova a Yango, am aflat că acolo, deși ”piața inițial a fost refractară”, platforma este numărul 1. ”Ce e de menționat e că în Moldova am adus calitate. Te urcai într-o Dacie, pe un preț pe care-l stabileai cu șoferul. Partenerii noștri au introdus Toyota Prius. Dacă mergi acum în Moldova, foarte multe mașini pe care le vei vedea acolo sunt Prius. Șoferii merg după aplicație, pe tariful din ea, și totul e ok”, adaugă el.

Spre deosebire de competitorii săi, Yango folosește propriul sistem de cartografiere, direcționare și navigație. Însă cum este adaptat acest sistem de cartografiere la traficul din București?

”În momentul de față hărțile funcționează pe hărțile noastre, la care s-a muncit de ceva timp și care primesc date de trafic atât de la third party suppliers, cât și de la toți șoferii de pe stradă. Traficul, odată ce gradul de utilizare crește, va fi ajustat din ce în ce mai bine. Și poate de o calitate net superioară față de aplicațiile din piață”, ne-a declarat Andrei Voicu.