Mihaela Rotaru, fondator Școala Rottaru
Mihaela Rotaru are o experiență de 10 ani în domeniul frumuseții, fiind make-up artist și trainer. În 2012 a deschis propriul studio de make-up, unde oferea consultanță, apoi a devenit trainer acreditat. La finalul anului 2018 a pus bazele propriei școli, iar primii cursanți s-au înscris în ianuarie 2019. Investiția inițială a fost de 45.000 de euro, iar echipa sa este formată din 12 traineri și colaboratori permanenți.
Școala Rottaru oferă cursuri de make-up, manichiură, cosmetică, masaj, design interior, dar și ateliere de tip hobby sau perfecționare. Acestea au prețuri cuprinse între 600 și 3.600 de lei, cu o durată de până la 3 luni.
În câteva cuvinte, fă-ne un bilanț la un an de pandemie, atât profesional cât și personal.
A fost un an dificil și plin de nesiguranță, iar daca înainte de pandemie nu eram conștientă de cât de multe resurse am la dispoziție și decât de multe lucruri pot face cu acestea, iată că pandemia m-a făcut să conștientizez aceste lucruri și am sesizat de asemenea, că pot să fiu mult mai creativă fară să am nevoie de toate aceste resurse. Am descoperit că mă pot baza pe echipa mea și împreună ne-am străduit în acest an să ținem business-ul în viață.
Provocarea a fost cu atât mai mare cu cât Școala Rottaru a avut practic un an de existență, un an dificil ca pentru orice business aflat la început, iar apoi a avut de-a face cu provocările generate de criza pandemică.
Care a fost cea mai importantă lecție învățată în pandemie?
Sunt genul de persoana stabila, căreia îi place să știe la ce să se aștepte. Lecția cea mai importantă a fost să învăț să trăiesc în incertitudine și să fiu ok cu asta. Iar în domeniul nostru, al cursurilor acreditate, este destul de greu să trăiești în incertitudine. Pentru noi online-ul nu a fost o opțiune completă, viabilă, pentru că este nevoie de practică, de prezență fizică pentru a-ți însuși cunoștințele predate la curs.
Adaptarea a fost o altă lecție importantă, nu atât adaptarea businessului, cât adaptarea noastră ca traineri, ca oameni la o realitate complet diferită. Și, evident, ajustarea așteptărilor constant, în funcție de evoluția contextului. Totuși, eu zic că Școala Rottaru făcut față cu brio, astfel încât la finalul anului, când am tras linie, am ieșit pe plus.
Mai mult, am învățat să ne facem planuri. Mai mari, mai îndrăznețe. Să venim cu o ofertă adaptată continuă pieții, așa că, de exemplu, am lansat chiar la finalul anului un curs nou de design de interior, ca urmare a apetitului crescut în acest domeniu din ultimul an. Pentru că nu doar vânzările de mobilier au crescut, ci și dorința oamenilor de a trăi și lucra într-un spațiu funcțional, confortabil.
Cum crezi că e diferit antreprenoriatul pentru o femeie față de un bărbat?
Nu cred că este neapărat diferit, deși știu că părerile sunt împărțite, eu consider că este la fel de greu sau de ușor pentru ambele părți. Antreprenoriatul se învață și oricine poate avea succes, fie că este femeie sau bărbat.