Cărțile în epoca aplicațiilor. Un startup românesc ajunge la acceleratorul olandez Renew the Book

Un startup din România, nugget, a fost acceptat la unul dintre primele acceleratoare dedicate industriei de publishing, cărților și publicațiilor. Acceleratorul Renew the Book are loc la Amsterdam și se bazează pe metodologia lansată de cei de la Rockstart. Am vorbit cu Ovidiu Negrean, cofondatorul nugget, despre această oportunitate.

nugget este o aplicație de tip Tinder, dedicată cărților de business sau pentru dezvoltare personală. În interiorul ei, Ovidiu Negrean a creat un mecanism prin care a selectat citate din cărți și le-a așezat sub forma unor carduri ca pe Tinder pe care utilizatorul decide dacă le place sau nu. Fondat acum câteva luni, nugget are prima confirmare prin faptul că a fost acceptat la acceleratorul industriei de publishing.

Citește povestea nugget pe start-up.ro, într-un articol din 4 septembrie. 

Importanța Renew the Book

“E un accelerator dedicat industriei de publishing și un avantaj e că nu dăm niciun procent din business. Nu primim investiție, dar la final un startup primește un premiu. E o încercare a industriei de publishing să se apropie de lucrurile noi care sunt în piață, pentru că altfel pierd teren, iar lumea vine cu idei noi”, a declarat Ovidiu Negrean pentru start-up.ro.Ovidiu Negrean

Ovidiu Negrean a aflat de accelerator pe Twitter, când cineva i-a scris despre el. Astfel, au ajuns să fie selecționați între cele cinci startup-uri care vor primi mentorat și care luptă pentru premiu.

E o încercare a industriei de publishing să se apropie de lucrurile noi care sunt în piață, pentru că altfel pierd teren, iar lumea vine cu idei noi

“Nu am văzut niciun dezavantaj în a participa, mai ales că nu am mai fost până acum la un accelerator. Mentorii sunt buni și potriviți industriei, iar acceleratorul acoperă o parte din cheltuieli. Merită experiență și să vedem încotro ducem produsul”, a mai spus Ovidiu.

Unde este nugget?

După o lansare de succes prin Product Hunt, unde nugget a ajuns să fie în primele aplicații ale zilei, ceea ce i-a adus și primii utilizatori, Ovidiu Negrean a continuat munca. Pentru că un startup are un drum lung până la a avea utilizatori și oameni care să aducă și venituri.

Adăugăm săptămânal câte trei cărți. Nu avem încă suficiente notificări și push notifications, dar lucrăm la asta pentru a ajunge mai ușor la cititori

În momentul de față, spune Ovidiu, scopul este să-i aducă pe oameni mai des în aplicație, pentru că după euforia lansării, ritmul lor de citire a fost mai redus. „Lucrăm la retention, adică reținerea oamenilor în interiorul aplicației. Urmează să lansăm notificări cu câte un nugget zilnic și, de asemenea, să știm mai bine cine sunt cei care instalează aplicația pentru a comunica mai ușor“, spune Ovidiu.

Citește despre experiența de pe Product Hunt al lui Ovidiu în această postare de pe Foundr.

Așadar, o lecție importantă pentru orice startup e că munca începe abia după ce lansezi. Product Hunt a oferit o împingere prietenească, ceea ce a făcut ca modelul să fie prevalidat, să arate că oamenii ar fi interesați să citească bucăți mici de texte din cărți, sub forma unor citate. Cu toate acestea, important e ca aceștia să revină.

„Adăugăm săptămânal câte trei cărți. Nu avem încă suficiente notificări și push notifications, dar lucrăm la asta pentru a ajunge mai ușor la cititori“, spune Negrean.

Există și provocări pentru nugget, dacă Ovidiu vrea să transforme această poveste în una de succes. „Provocarea e să ajungem la toți cei care ar fi interesați de nugget, să avem un marketing destul de puternic încât să ajungem în fața potențialilor clienți“, spune Negrean.

Potrivit acestuia, autorii apreciază nugget, de multe ori primind retweet-uri de la ei. De asemenea, după lansare au fost contactați de mai mulți autori pentru a le introduce cărțile în aplicație.

Renew the Book – cinci startup-uri pentru 15.000 de euro

Potrivit lui Wiet de Brujin, directorul Asociației Generale a Publisherilor din Olanda, Renew the Book a primit 56 de aplicații din 15 țări, care atingeau diferite moduri prin care puteau fi schimbate modurile în care citim cărțile.

Programul va avea o sesiune intensivă de 4 săptămâni în cadrul Rockstart în care vor fi invitați experți și mentori pentru a vorbi cu cele cinci startup-uri acceptate în program. Finalul va fi Leadership Summit pe 9 decembrie, unde unul dintre cele cinci startup-uri va primi 15.000 de euro finanțare.

Cele cinci startup-uri participante

Bookabook – Italia – E o platformă de crowdfunding pentru cărți. Cititorii pot finanța crearea unei cărți prin cumpărarea ei în avans ca ebook sau format fizic. Cartea va fi realizată doar dacă primește suficientă finanțare.

Bookarang – Olanda – Analizează cărțile cu ajutorul inteligenței artificiale, folosind peste 100 de parametri de conținut.

Crumbled – Olanda – E un site de tipul Pinterest, care conține citate și propoziții din cărți. De exemplu, poți să analizezi o rețetă dintr-o carte mai ușor cu ajutorul cardurilor din site.

nugget – România – E o platformă vizuală care amintește de Tinder, dedicată citatelor motivaționale din cărți de business și dezvoltare personală. Cardurile sunt numite nugget-uri și pot fi plăcute ca pe Tinder.

Readgeek – Germania – Un site și o rețea socială care anticipă ce vor crede oamenii despre o carte. Predicțiile sunt user-based, dar și bazate pe motorul de recomandări automate.

Comentezi?

Urmărește startup-urile din România de peste patru ani și așteaptă unicorni locali. Redactor-șef al start-up.ro, Vlad tratează ecosistemul antreprenorial din România cu realism și nu crede că avem încă "Steve Jobs de România".