Viitori absolvenți ai Facultății de Științe Economice, aceștia și-au testat abilitățile de a lansa un business în eCommerce cu ajutorul MerchantPro, platformă de soluții SaaS și unul dintre cei mai importanți furnizori de pe acest segment de piață.

În cadrul acestui proiect studenții au creat 26 de magazine online, integrând în acestea funcționalități multiple, de la sisteme de plată și livrare, până la gestionarea comenzilor.

Parteneriatul dintre MerchantPro și Universitatea Lucian Blaga din Sibiu a reprezentat un proiect pilot pentru platforma locală SaaS de eCommerce. Aceasta are în vedere extinderea acestui tip de colaborări și spre alte universități și școli axate pe learning & development în eCommerce, în cadrul unui concept mai amplu, dedicat studenților și nu numai – MerchantProEDU.

Cei 100 de studenți – din România, dar și din străinătate, ca parte a programului Erasmus - care au învățat cum ar trebui să înceapă un business online sunt înscriși la specializările Marketing, Economia turismului, comerțului și serviciului și Business Administration.

În cadrul seminarului de Comerț Electronic, ei au avut ca proiect practic crearea unui magazin online. Aceștia au acoperit prin proiectele lor diferite segmente de piață, de la accesorii pentru telefoane mobile ori smarthome, până la magazine online home&deco, din zona fashion sau beauty, dar și librării, magazine de jucării sau de suplimente alimentare pentru sportivi.

”Noua generație este mult mai orientată către online, a integrat deja un comportament de consum diferit. Studenții de azi sunt antreprenorii de mâine, unii dezvoltă businessuri de succes chiar de pe băncile facultății. Abilitățile practice dobândite în cadrul unui astfel de curs – confirmate de proiectele perfect implementabile prezentate - le oferă un avantaj considerabil indiferent dacă vor alege dezvoltarea unei afaceri online în nume propriu sau nu, iar noi ne bucurăm că putem fi un partener al noii generații”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Printre cerințele proiectului realizat pe parcursul semestrului II al anului universitar curent, s-au numărat adăugarea și personalizarea de produse în platforma MerchantPro, adăugarea și editarea modalităților de plată și de livrare, editarea procesului de checkout, gestionarea comenzilor și clienților, implementarea unei campanii de reduceri, integrarea de aplicații de la terți furnizori, implementarea și gestionarea unui blog.