Dintre startup-urile europene considerate a fi de AI, doar 40% chiar folosesc inteligența arficială într-o măsură în care să poată fi numit materialul de lucru al afacerilor. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de MMC, firmă londoneză de VC, scrie The Verge.

Firma a analizat circa 2.830 de startup-uri de AI din 13 țări membre ale Uniunii Europene, fiind urmărite activitățile, activitatea principală și finanțarea. Astfel, în 40% dintre cazuri, cercetătorii nu au găsit nici o mențiune cu privire la AI, ceea ce înseamnă că, multe dintre companiile despre care se crede că sunt de AI, de fapt, nu sunt.

Unul dintre motivele pentru care aceste companiile nu contestă clasificarea făcută este faptul că termenul de „inteligență artificială” are magnet la investitori. Astfel, startup-urile care susțin că lucrează în domeniul AI primesc finanțări cu 15% până la 50% mai multe comparativ cu alte companii.

Această confuzie s-ar datora faptului că site-uri terțe de analiză sunt responsabile de această clasificare, dar în raport nu este specificat clar în ce măsură startup-urile false identificate ca fiind de AI au indus consumatorii în eroare în mod activ.

Potrivit raportului MMC, chiar și atunci când companiile folosesc inteligența artificială și machine learning, cel mai adesea este vorba de utilizări banale, cum ar fi chatbot-uri (26% dintre companii) și detectarea fraudei (21%). În ambele cazuri, este complicat de judecat în ce măsură consumatorii beneficiază de aceaste tehnologii.