Pe lângă toate aspectele de business, un business din HoReCa are rolul primordial de a ne aduce bucuria pentru mâncare în prim plan, să ne facă poftă de mâncare și să ne ofere variante la care să spunem ”poftă bună”.

Să vedem care au fost acele afaceri ale lui 2022 care ne-au făcut poftă de mâncare.

Grupul Kané

Fondat de Răzvan Crișan și David Maguet în 2014 și dezvoltat împreună cu Ciprian Morar din 2016, grupul Kané a creat o serie de branduri devenite foarte rapid unele dintre cele mai apreciate atât la nivel local cât și internațional.

Concepte precum Kané – New Romanian Cuisine, M60 Specialty Coffee, Mamizza – Mother of Pizza, Mercato Kultur și platforma Localnicii sunt doar câteva dintre proiectele care au stat la baza primei etape de dezvoltare a Grupului Kané.

”Restaurantul Kané, după care am denumit și grupul, este, probabil, cel mai curajos proiect al nostru, pentru că este un restaurant de fine dining care își propune să arate că ingredientele locale pot să fie un instrument pentru a prezenta atât România, cât și skill-ul oamenilor care lucrează în bucătărie și în ospitalitate în general, de a poziționa un astfel de loc, o astfel de țară”, afirmă Răzvan.

Resturantele din grup pun accentul pe ospitalitate, pe design și, foarte important, pe calitatea ingredientelor cu care aleg să lucreze.

Pickles

Alexandra Blaș face parte din generația nouă de antreprenori din HoReCa care și-a descoperit și cizelat pasiunea pentru bucătărie prin străinătate, apoi s-a decis să-și pună în aplicare o idee inedită pentru un local întorcându-se acasă. În cazul ei, Pickles, un restaurant în care meniul este axat într-o bună măsură pe murături, și mai ales pe murături prăjite, un proiect născut din dorința de a oferi un leac delicios celor loviți de mahmureală.

Totodată, Pickles este și un exemplu de business de HoReCa început în pandemie, care a trecut de criza de atunci, și-și primește clienții cu murături prăjite și sandvișuri cu calamar prăjit pe care să le savurezi, în tihnă, ascultând muzică sau conversând cu prietenii, fără a te preocupa de zgomotul din jur al orașului.

”Este un meniu care e la bază de origine americană, pentru că ingredientele sunt de acolo. Pe lângă murături prăjite avem și alte mâncăruri originare de acolo, sandvișurile cu multă brânză, ouăle Benedict, Bloody Mary, preparate care au fost încă de la început pe meniu și sunt constant. Tot timpul încerc să fac lucruri de acolo, dar încerc să le și adaptez și pe specificul de aici, cu ce ingrediente avem noi și ce ar putea să mănânce lumea, să le și placă”, ne explică Alexandra ce a stat la baza ideii ei de a lansa un astfel de local original.

Le Bab

Le Bab este un concept pornit la Londra, iar în 2019 se extindea la București la marginea Centrului Vechi. Au profitat de faptul că pot găsi ingredientele potrivite pentru preparate, au observat apetitul românilor pentru mâncarea orientală, și au venit cu un concept reinventat.

În momentul în care au început această afacere, au crezut că știu ce vor clienții și dacă s-ar fi încăpățânat să urmărească doar ceea ce credeau ei că e bine, nu ar fi reușit să se dezvolte.

”În primul an de existență al Le Bab București, cred că am făcut circa 18 schimbări în meniu. Am făcut acest lucru strict ascultând și urmând dorințele și reacțiile consumatorilor noștri. De exemplu, ce se întoarce în bucătărie neatins pe o farfurie. Am ascultat review-urile, comentariile din social media, din TripAdvisor, iar asta a fost extrem de important ca să știi cum să-ți adaptezi afacerea, cum să o faci relevantă”, ne povestește Viktorio Salic, unul dintre cei trei fondatori ai brandului Le Bab.

The Cheesecake House

Trei tineri din Târgu Mureș s-a întors acasă din Statele Unite și inspirați de ceea ce au văzut peste Ocean au pus bazele unui business care a devenit imediat un succes local și a devenit chiar furnizor al Casei Regale din România - The Cheesecake House.

The Cheesecake House s-a născut în 2018 în Târgu Mureș, cofondat de Vlad Niculici, Sabina Niculici și Anca Hintea. La început a fost un laborator mic care producea pentru restaurante, dar apoi au deschis o cofetărie, au trecut peste pandemie, iar acum vor să se extindă și în alte orașe. Anul 2022 înseamnă pentru The Cheesecake House pasul cel mare în care vor să se extindă național. Dar de ceva vreme pun la punct procesul de francizare, pe care posibili parteneri de business l-au căutat deja din 2019.

„Oricât de mult făceam se termina. Atunci ne-am dat seama că trebuie să muncim și mai mult”.

Oh! Salad

Victor Dobrescu, absolvent de ASE și de MBA, a trecut de la un job în vânzări pentru filiala locală a unei companii italiene și la acumularea de experiență în ceea ce privește managementul unei afaceri, la propria lui afacere..

Și-ar fi dorit să deschidă o franciză în zona de healthy food, însă nu a fost mulțumit de ceea ce oferea piața de profil, așa că a luat decizia de a-și lansa propriul brand în care să promoveze preparatele sănătoase.

În primăvara lui 2019 apărea pe piață brandul Oh! Salad, care a ajuns acum, și după 2 ani de pandemie, la 3 locații, în care sunt vândute preparate precum salate, diferite tipuri de meniuri pui, pește, vegan, supe creme, deserturi, fresh-uri.

Poke House

Doi antreprenori italieni, cu experiență în zona HoReCa, au lansat în România un lanț de restaurante dedicate mâncării sănătoase. Matteo Pichi (fost Country Manager Italia la Glovo) și Vittoria Zanetti au ales România ca na dintre piețele alese pentru extinderea afacerii cu cea mai rapidă creștere în industria foodtech.

Poke House a primit în aprilie 2021 o investiție Serie B în valoare de 20 de milioane de euro de la Eulero Capital, FG2 Capital și Milan Investment Partners SGR. Pe lângă partea de restaurant, Poke House folosește tehnologia pentru optimizarea producției și livrărilor, folosindu-se de experiența anterioară a fondatorilor.

"Vrem să fim prezenți în fiecare colț emblematic al marilor orașe europene. Poke House a devenit lider global în categoria restaurantelor fast casual. Avem 120 de locații în șapte țări (Marea Britanie, Italia, Spania, Franța, Portugalia, România și SUA)"

Friddi

Din vara lui 2019, Friddi a adus gelato, sorbetto și tiramisu cu gustul de Italia chiar în mijlocul Bucureștiului pentru a satisface toți pofticioșii indiferent de anotimp.

”Avem o singură locație proprie în care servim înghețată la acest moment, și mai multe locații partenere înrolate în programul de parteneriat „Friddi Friends”. Nu plănuim deschiderea unor locații noi în 2022 dar plănuim dezvoltarea de noi parteneriate și construirea unui concept de franciză”, ne-a povestit Ciprian Sălceanu, partener fondator în cadrul Friddi Gelato Experience.

Colaborările au fost cele care au adus un plus de notorietate pentru brandul Friddi și au sporit comunitatea strânsă în jurul său, dar și o poziționare clară a brandului și o aliniere a valorilor pe care le pui ca să ai o înghețată artizanală de super calitate, în care ingredientele primează.

Descoperiți întreaga poveste a brand-ului aici.

Voi ce afaceri ați degustat în 2022?