Lasă deoparte teama că nu poți construi și dezvolta o afacere în perioade de criză. Sunt sigură că ai citit deja despre mulți fondatori care au reușit să crească afaceri notabile chiar și când vremurile au fost tulburi. Sau despre antreprenori care au schimbat macazul și au avut și mai mult succes în noua aventură.
Însă, pentru a porni la drum în antreprenoriat este nevoie să iei în considerare climatul economic și să faci un plan de afaceri bine pus la punct. Poți găsi un model pe care să-l adaptezi la afacerea ta aici.
Așadar, cum începi o afacere în 2022, un an (încă) pandemic?
Găsește nișa potrivită
Pandemia ne-a afectat pe toți, fie că vorbim despre viața personală sau profesională. Totodată, pentru că ne-am schimbat obiceiurile, au apărut o serie de nișe, pe care, poate, până acum le băgam prea puțin în seamă. Și așa au apărut oportunități pentru noi afaceri.
De exemplu, în primăvara anului trecut scriam despre Streamerse , o platformă unde cine dorește poate să-și transmită spectacolul sau evenimentul și să-l monetizeze prin vânzarea biletelor online pentru acces. Streamerse a pornit ca o idee înainte de pandemie, însă aabia în octombrie 2020 proiectul a fost live.
Poți citi povestea pe larg aici.
O altă idee interesantă, și amuzantă în același timp, vine din Japonia, unde un tip de 38 de ani lucrează ca ”Do Nothing Rent-a Man”. În esență, Shoji Morimoto face bani din nimic, sau din simpla lui prezență, oferindu-și ”serviciile” persoanelor care simt nevoia de companie pentru o masă, pentru a merge la cumpărături, la plimbare sau pur și simplu, pentru a fi ascultați.
Și dacă stai să te gândești că pandemia ne-a alienat destul de mult și a fost mult mai dificilă pentru persoanele singure, ceea ce face japonezul ar putea fi o nișă foarte bună pentru o afacere în 2022.
Detalii despre japonez puteți afla de aici.
Fii online
Un alt lucru pe care ni l-a arătat pandemia e că dacă nu ești în online, ai șanse minime spre zero să mai exiști ca business. Tendința a început în urmă cu doi ani, în perioada lockdown-ului, când ne trebuia un motiv foarte bine întemeiat pentru a ieși pe afară.
Deși au fost prezente și înainte de acel moment, serviciile de comenzi online de mâncare, sau pentru livrări de la supermarket-uri au înregistrat un avânt foarte mare în ultimii doi ani.
Decizia de a fi online în aceste momente se poate dovedi crucială pentru a face o afacere în 2022.
Identifică rețeaua potrivită pentru a construi o relație profesională
Deși este puțin mai greu să participi la evenimente offline, asta nu înseamnă că este imposibil acum să te mai întâlnești cu profesioniști și să-ți construiești o rețea de oameni care te pot ajuta să-ți dezvolți business-ul în 2022.
Ai la dispoziție platforme precum LinkedIn, poți participa la evenimente online organizate de asociații de antreprenori, sau de investitori, ai la dispoziție programe formate în jurul comunităților deja existente și unde se promovează, printre altele, fix această idee de crearea a relațiilor profesionale. De exemplu, Launch, Commons Accel, Techcelerator sau Startarium.
Posibilități pentru a demara și crește o afacere în 2022 și în încă un an pandemic există. Cheia pentru a realiza aceste lucruri este puterea de adaptare și rapiditatea în a acționa.