Un sfert dintre lucrători sunt productivi maximum 2 ore pe zi, potrivit ultimului studiu realizat de Fellowes. O treime dintre angajații din birouri recunosc că îndeplinesc până la patru sarcini pe zi, în același timp, cel puțin o dată pe săptămână se întâmplă ca angajații să nu respecte termenele limită. Chiar și așa, 2 din 5 afirmă că sunt mai productivi decât șefii lor.
Dintrei cei 1.250 de angajați englezi din birouri, 47% au spus că principala cauză a distragerii atenției sunt conversațiile cu colegii, urmată de email-uri (29%) și telefonul mobil (24%). În acest an, și utilizarea rețelelor sociale a urcat în acest clasament.
Ce pot face angajatorii
În primul rând, aproape două treimi dintre angajați consideră că le-ar fi benefică micșorarea săptămânii de lucru, la 4 zile, iar 17% consideră că le-ar fi benefic dacă ar putea lua mai multe pauze. Un sfert dintre angajați cred, totodată, că mai puține întâlniri pe zi ar contribui la creșterea productivității, iar 16% spun că este nevoie de un management mai bun pentru ar rezolva problema.
Peste o treime dintre angajați se plâng mai cel puțin o dată pe săptămână de faptul că nu dispun de echipamentele de birou potrivite. Iar acesta este un motiv deloc neglijabil, având în vedere că 95% sunt de acord că un echipament de birou mai bun îi va face să se simtă mai productivi.
Până să vii cu soluții eficiente pe termen lung, poți începe prin a le propune câteva aplicații care îi ajută să fie productivi în timp record sau poți să te inspiri din sfaturi ale unor miliardari, despre cum își cresc ei productivitatea.