Unul dintre cele mai afectate sectoare de criza pandemică este horeca, care a suferit pierderi semnificative în 2020. Pe de o parte, capacitatea mult mai redusă a restaurantelor a scăzut vânzările, unele locuri având disponibilitate de aproximativ 25% din întreg numărul de locuri destinate clienților, în timp ce 30% dintre restaurante sunt închise pe perioada nedeterminată.

Pe de altă parte, clienții sunt mult mai precauți și preferă să evite locurile publice de petrecere a timpului liber, mai ales prin prisma știrilor despre nerespectarea distanțării sociale în locuri și zone deja consacrate cu public numeros.

“Pragul de un milion de oameni așezați la masă, atât prin intermediul aplicației, cât și prin soft-ul dezvoltat pentru restaurante pentru a gestiona rezervările, este unul dintre momentele cheie ale maturității aplicației pe care am creat-o. Expansiunea națională a mărit considerabil numărul de rezervări, chiar dacă nu trecem prin cea mai favorabilă perioadă. De asemenea, crearea de produse noi, cum a fost cazul cardurilor cadou pentru a fi folosite ulterior la restaurante, cafenele și alte magazine mici a ajutat la creșterea notorietății brandului ialoc și dobândirea unor noi publicuri care înțeleg că încercam să aducem plus valoare afacerilor din acest domeniu, puternic afectate de criză”, a precizat Cosmin Măgureanu, CEO și co-fondator ialoc.

Din punct de vedere al orașelor unde este cel mai des utilizată aplicația, Bucureștiul conduce topul, urmat de Cluj Napoca și Brașov, la care se adaugă peste 37.248 de recenzii reale lăsate de utilizatorii noștri care au rezervat prin ialoc.

La București, Switch.Eat, Nomad Skybar și Journey Pub au fost locurile preferate de utilizatorii ialoc, în timp ce bucătăriile internațională, americană și urbană au devenit cele mai cerute, potrivit datelor aplicației.

Că obicei de ieșit în oraș, cea mai rezervată zi a fost sâmbătă, iar ora cu cele mai multe rezervări este 19.00, intervalul cel mai des ales de către utilizatori fiind pentru cină, între 17.00 - 21.00.

“2020 a însemnat pentru ialoc o scădere cu 75% a numărului de rezervări începând cu luna martie, însă am reușit să lucrăm mai bine cu partenerii existenți, să le înțelegem nevoile și să îi ajutăm, pe cât posibil, cu simplificarea procedurilor și cu o comunicare mai facilă către public. Sistemul de rezervări al ialoc a ajutat în prima faza a redeschiderilor restaurantelor în iunie, iar apoi am consolidat parteneriatele cu afacerile din horeca. Previzibil, a scăzut și numărul de oameni care au ieșit la masă, de la 4.94 în 2019 la 3.47 în 2020,” explică Cosmin Măgureanu.

Pentru 2021, ialoc va continuă promovarea cardurilor cadou că alternativă pentru ieșirile în oraș, mai ales că majoritatea restaurantelor și cafenelelor înscrise în program oferă și servicii de take-away. De asemenea, ialoc își propune să deschidă noi orașe din România în care să se poată facă rezervări prin intermediul aplicației, dar și un sprijin mai consistent pentru domeniul horeca prin lansarea unor servicii noi.