”Vânzările din Republica Moldova și din Ucraina au mers foarte bine anul trecut, cu o creștere de 25% an/an, iar veniturile generate în aceste zone au ajuns la nivelul de dinainte de război. La începutul anului 2023, anticipam o creștere remarcabilă a business-ului Ascendis, după o creștere de 30% a vânzărilor grupului în primul trimestru comparativ cu 2022. Totuși, pe parcurs, ritmul s-a temperat, iar unele fabrici din centrul și din vestul țării au suspendat temporar anumite proiecte de training și team building”, a declarat Andrei Goșu, managing partner al grupului Ascendis.

Ce a mers bine în compania de training și consultanță:

Programele de management și cursurile de utilizare a noilor tehnologii au fost diviziile vedetă ale anului 2023, cu cele mai mari creșteri ale cererilor din partea companiilor.

De asemenea, anul trecut a marcat și finalul implementării, de către Ascendis, a celui mai mare proiect de transformare a culturii organizaționale într-o instituție publică.

”În 2024 ne concentrăm pe consolidarea echipelor de consultanți pentru proiectele din sectorul public și pentru cele din domeniul eficienței operaționale și a sustenabilității. Planul este să depășim pragul de 11 milioane de euro venituri anul acesta. Am crescut și echipa: am adus 2 oameni noi de vânzări și 6 traineri. De asemenea, avem o echipă de comunicare pe care o implicăm în proiectele de transformare organizațională în care suntem consultanți”, a adăugat Andrei Goșu.

Tot în 2024, Ascendis va investi 200.000 euro în dezvoltarea consultanților proprii, prin participarea acestora la programe de training și conferințe internaționale.

Din totalul veniturilor de aproximativ 11 milioane de euro ale grupului în 2023, peste 9 milioane de euro au fost înregistrate pe Ascendis Consulting – programe de training, consultanță și evenimente corporate.

Birourile din Republica Moldova și din Ucraina au generat vânzări de câte peste 400.000 de euro fiecare, iar 750.000 de euro au reprezentat veniturile din platforma de învățare digitală Code of Talent.

Pe de altă parte, anul acesta Ascendis a luat decizia de a închide biroul din Serbia, pentru că nu a generat rezultatele dorite.

Tendințe pentru piața de training

  • Piața de training de programe de tip soft skills, estimată la o valoare anuală de 30-40 de milioane de euro anual, va crește semnificativ în următorii ani, pe mai multe segmente. Există o creștere a cererii pentru programe de training susținute financiar de Uniunea Europeană, cu accent pe digitalizare.
  • De asemenea, mai există solicitări pentru dezvoltarea competențelor de leadership în sectorul public și pentru programe menite să sporească eficiența operațională și conștientizarea asupra subiectelor legate de sustenabilitate.