Chatbotul este unul dintre proiectele digitale prioritizate de bancă în această perioadă. A fost dezvoltat in-house de echipele BT Digital (Chatbots & Machine Learning), UI & UX, Customer Care & Call Center şi Marketing, Comunicare & PR, folosind platforma oferită de startup-ul Druid, partener al Băncii Transilvania de aproape doi ani.
Ce informaţii pot afla clienţii de la chatbot:
- Statusul solicitării pentru amânarea ratelor pentru clienţii care au aplicat;
- Paşii necesari pentru a aplica online pentru amânarea ratelor;
- Ce presupune amânarea ratelor;
- Dobânzi, comisioane, asigurări asociate creditelor;
- Condiţiile care trebuie îndeplinite pentru a beneficia de facilitate;
- Cum se poate renunţa la amânarea ratelor.
Banca Transilvania are 5 chatboţi în echipă: Livia (pentru clienţii persoane fizice, prin Facebook Messenger, Skype şi telefon), Raul (pentru clienţii companii, prin Facebook Messenger sau Skype), Dave (asistent online pentru echipa BT helpdesk), AIDA (asistent pentru echipa băncii, pentru subiecte legate de resurse umane) şi, de acum înainte, inclusiv Ino.
BT oferă posibilitatea suspendării obligațiilor de plată pentru maximum 9 luni, fără ca scadențele să depășească data de 31 decembrie 2020.
Cum se va calcula dobânda amânata? Pentru creditele cu garanție imobiliară, inclusiv Prima Casă, facilitatea de amânare se va realizat conform prevederilor OUG 37/2020. În cazul în care maturitatea rămasă a creditului este mai mică de 60 de luni, dobânda acumulată pe perioada de amânare se va eșalona cu rata dobânzii de 0% pe întreaga perioadă rămasă.
Pentru creditele fără garanție imobiliară se vor calcula dobânzile datorate pentru perioada de amânare ca și o creanță separată la contractul de credit și se va eșalona pe maturitatea rămasă a creditului, similar creditelor cu garanție imobiliară, cu dobândă 0%.