Citește aici primul episod al Ghidului Black Friday powered by avocatoo și FAN Courier.

Dar cum te asiguri că produsele sunt ce trebuie? Altfel spus, cum aplici principiul “what you see is what you get?”.

Verifică specificațiile produsului

Ca profesionist, comerciantul trebuie prezinte în mod vizibil, lizibil și ușor de înțeles principalele caracteristici ale produselor sau serviciilor, având în vedere mediul de comunicare, precum și produsele sau serviciile în cauză.

Legea nu oferă o definiție clară însă găsim indicații privind ce înseamnă acest lucru, astfel încât putem să presupunem că ar fi vorba despre:

  • caracteristici tehnice;
  • culoare, material, producător (în cazul articolelor de îmbrăcăminte);
  • disponibilitatea acestuia,
  • avantajele produsului,
  • riscurile,
  • fabricarea,
  • compoziția,
  • accesoriile,
  • asistența acordată după vânzare și instrumentarea reclamațiilor,
  • modul și data fabricației sau prestării,
  • livrarea,
  • cantitatea,
  • originea geografică sau comercială,
  • caracteristicile esențiale ale testelor sau controalelor efectuate asupra produsului.

Principalele caracteristici vor diferi în funcție de produsul sau serviciul pe care dorești să-l achiziționezi, însă ideea de bază este că ar trebui să ai toate elementele disponibile ca și cum ai vedea produsul.

Am scris în Ghidul complet de Black Friday delivered by FAN Courier mult mai explicat la ce să fii atent.

Vezi dacă produsul chiar există

Mi s-a întâmplat de multe ori, când căutam diferite electronice, precum telefoane mobile sau electrocasnice, adică o mașină de spălat vase, să intru pe un site de la noi, să văd un produs care-mi place și chiar ar fi util.

Iar pentru că mie îmi place să știu pe ce dau banii, chiar și de Black Friday 2019, evident că am dat un search pe Sfântul Google după produsul respectiv și am constatat cu stupoare fie că mi se întorc 5 rezultate, fie că sunt în altă limbă, fie că nu există.

Cum verifici dacă modelul produsului e real?

În general, vei vedea, cel puțin în cazul electronicelor, că au și un anumit cod pus pe site, pe lângă denumirea pompoasă comercială.

Cum ai în exemplul de mai jos: Asus VivoBook 15 este denumirea comercială, de brand & campanii, numele ca să identifici produsul mai ușor, iar cele încercuite cu roșu sunt chestiile specifice după care să te ghidezi când vrei să cauți produsul.

De ce e important? Pentru că unele produse sunt făcute doar pentru o anumită piață și e posibil ca în România configurația respectivă să nu existe. Și să nu fie vreodată importată în mod oficial, deci cam zici “pa” la garanția legală. Asta dacă nu cumva vrei să suporți costurile de livrare până în Anglia, de exemplu.

Ține minte să verifici exact după cod, ca să nu te trezești că îți cumperi un produs pe care producătorul nu l-a făcut vreodată.

Vinzi de Black Friday? Ai grijă la publicitatea înșelătoare.

Un brand se construiește în timp și să bazează pe încrederea pe care consumatorii și clienții o au față de tine. Este important să cultivi și să investești în această relație, pentru a avea o fundație solidă în viitor.

Știu că timpul este o problemă pentru toți - de multe ori omitem să scriem anumite detalii în dreptul produselor pentru că dorim să le listăm cât mai repede, ca să facem vânzări. Însă este mai bine să fim corecți față de clienți, pentru a duce business-ul mai departe.

Publicitate înșelătoare înseamnă orice publicitate care, în orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce în eroare persoanele cărora li se adresează sau care iau contact cu aceasta și care, datorită caracterului înșelător, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din aceste motive, aduce atingere sau poate aduce atingere unui concurent.

Spre exemplu:

  • Spui despre o saltea “că poate fi folosită indoor și outdoor”, dar nu scrii că nu trebuie să stea în ploaie;
  • Spui că produsul vine cu o aplicație preinstalată, însă nu precizezi că pentru folosirea ei trebuie să cumperi o licență separată;
  • Scrii că produsul merge cu un tip de baterii, dar omiți să scrii că nu sunt incluse;
  • Nu spui exact compoziția materialului în cazul articolelor de îmbrăcăminte;
  • Prezinți că SaaS-ul tău merge pe orice calculator, dar nu spui că trebuie o anumită configurație minimală etc.

Mai multe exemple concrete și sfaturi pentru a nu induce clientul în eroare găsești în ghid.

Iar de final, ține minte cea mai importantă chestie: chiar dacă nu îți permite design-ul site-ului sau ”nu dă bine”, informațiile trebuie puse în mod accesibil, nu în josul paginii cu scris de 6 px încât să nu îl poată citi nimeni decât dacă dă zoom pe pagină. Trebuie să găsești o soluție optimă astfel încât consumatorul să fie informat, eventual să le pui pe acordeon, alt tab, pagină nouă etc.

Imagine de Gerd Altmann de la Pixabay