Sony 24-70 mm F/2.8 este probabil unul dintre cele mai populare obiective pentru camerele Sony deoarece pot fi folosite într-o multitudine de situații, fie că vorbim de fotografie sau de filmare. Este suficient de wide la 24 de mm și se apropie suficient de mult de subiect la 70 mm. Totuși, un dezavantaj este faptul că este un obiectiv destul de greu și mare. Deci dacă voiai ceva mai compact și mai ușurel atunci Sony 24-50 mm poate fi un înlocuitor bun.

Acest obiectiv are aproximativ 440 de grame și are o lungime de 92,3 mm. Ciudat este că atunci când este extins se află la 24 mm și când vrei să-l duci la 50 mm se face mai mic. În mod normal, asta este invers și cu cât e mai wide cadrul cu atât este și mai mic obiectivul.

Pentru că are o deschidere mare a diafragmei de F2.8 pe întreaga plajă focală îl face foarte bun pentru portrete, pentru clipuri video, interviuri sau review-uri. Obiectivul 24-50mm F2.8 G integrează o diafragmă circulară cu 11 lamele care oferă un efect bokeh frumos și fluid, caracteristic gamei de obiective G.

Noul obiectiv are o distanță minimă de fotografiere de 19 cm (autofocalizare) la capătul wide de 24 mm. Din păcate, nu are stabilizare optică. Deci pentru cele mai bune rezultate ar trebui să-l folosești cu o cameră cu stabilizare precum A7IV, FX3 și așa mai departe. Totuși, suportă stabilizarea imaginii in-body în Active Mode pentru imagine stabilă în timpul mersului, dar cu crop mai mare.

Bineînțeles, pentru că este un obiectiv cu montură E poate fi folosit și pe camere cu senzor de tip APS-C precum ZV-E10 sau pe camere din seria A6000, însă atunci distanța focală reală nu va mai fi 24-50 mm, ci cam 36-75 mm.

Obiectivul este solid, bine construit și se simte bine în mână, chiar dacă este realizat din plastic. Are un inel pentru focus, altul pentru zoom și un inel pentru modificarea deschiderii diafragmei de la 2.8 până la 22. Există un buton pentru a face acest proces unul mai zgomotos și mai satisfăcător, părerea mea, sau poți să-l lași pe silențios. De asemenea, există un buton pentru trecerea de la autofocus la manual focus și un buton care poate fi personalizat în funcție de nevoie.

Este un obiectiv calitativ, compact ce poate fi folosit foarte bine pe o cameră full frame pe un gimbal sau stă bine și într-o geantă de călătorie. De asemenea, obiectivul este proiectat pentru a fi rezistent la praf și umiditate și are un strat de fluorină care împiedică reziduurile să se lipească pe sticlă.

La nivel tehnic, obiectivul este echipat cu două motoare liniare ce oferă o focalizare de înaltă viteză și precizie și fără să facă câr sau mâr ca alte obiectiv. Deci e silențios. L-am testat cu un FX3 într-un weekend și am filmat și fotografiat cu el și am fost foarte mulțumit de autofocus, iar combinația dintre obiectiv și cameră Sony pe autofocus este foarte bună.

Obiectivul suportă fotografierea în rafală de mare viteză cu urmărire AF/AE de până la 120 de cadre pe secundă pentru camera mirrorless full-frame Alpha 9 III. Pe video poate fi folosit pentru a filma 4K 120p sau FHD 240p. Obiectivul este compatibil, de asemenea, cu funcția de breathing compensation de pe camerele care au asta precum A7IV.

Bokehul, culorile sunt excelente, autofocusul este foarte bun și rapid, iar plaja focală îl face potrivit pentru mai multe scenarii: fotografie de oraș, landscape, portrete, interviuri video, imagini de produs și așa mai departe.

Imaginea este foarte sharp la 2.8 în mijloc, însă la colțuri putem observa o pierdere ușoară a detaliilor și o vignietă mai pronunțată, dar nimic grav. Aici găsiți câteva exemple de fotografii făcute cu acest obiectiv și cu FX3.

Obiectivul Sony 24-50mm F2.8 G este disponibil la un preț de 6500 lei. Nu este un obiectiv ieftin, niciodată nu au fost cele din seria G sau GM de la Sony. Calitatea sticlei este foarte bună, cu foarte mici excepții. Dacă merită sau nu, depinde de tine cum vrei să-l folosești și dacă e musai pentru tine ca obiectivul să aibă stabilizare optică. Sincer, la acest preț m-aș fi așteptat să avem parte și de stabilizare optică, dar se pare că nu.