Pe scurt, growth hacking-ul este una dintre cele mai bune metode de a crește o afacere. Mai ales în cazul unui startup care nu dispune de bugete consistente pentru marketing, pentru că da, acest concept ține de acest domeniu.
Omul de growth hacking vine cu o abordare creativă, modernă, bazată pe măsurare și testare. În plus, se asigură că produsul sau serviciul oferit de companie este cel de care au nevoie potențialii clienți.
Metodele de Growth Hacking pot asigura o creștere sustenabilă și o scalabilitate sănătoasă, ceea ce poate duce, într-un timp scurt, la extinderea afacerilor în mai multe orașe și țări.
Potrivit specialiștilor SMARTERS, una dintre cele mai cunoscute agenții de digital marketing de la noi, una dintre inovațiile masive ale growth hacking-ului, ca abordare în marketing, este faptul că propune folosiea produsului pentru a atrage noi clienți, acesta devenind parte din strategia de marketing.
”Un growth hacker știe că mereu clientul și cifrele au dreptate. Acesta va încerca tot timpul să își valideze ideile obținând feedback de la clienți. Mai ales la începutul unei afaceri, această parte de a obține feedback de la clienți este crucială”, spun specialiștii SMARTERS.
Toma Grozăvescu este fondatorul SMARTERS, și totodată, unul dintre specialiștii în marketing și SEO listați pe platforma BizTool.ro (marketplace-ul pe care l-am lansat și care adună antreprenorii și nu numai, alături de specialiști din domenii diverse care să-i ajute în dezvoltarea afacerii), iar pentru mai multe sfaturi privind promovarea în online a afacerilor voastre îl puteți contacta direct pe platformă.
Totodată, în opinia acestora, având o mentalitate de hacker, marketerii care adoptă acest concept încearcă mereu să găsească metode mai ușoare pentru a-și îndeplini obiectivele. Deși testează multe idei și tactici, ei se vor concentra pe cele 20% care aduc 80% din rezultate.
Prezent la evenimentul How to Web din 2015, Sujan patel, growth hacker, marketer și antreprenor în serie, spunea că, o strategie bună pentru creștere e crearea de unelte pentru interacțiunea cu utilizatorii, mai ales în cazul startup-urilor care se îndreaptă către consumatorul obișnuit, nu către companii. Tehnicile pot fi gamification, mici unelte de ajutor care interacționează mereu cu utilizatorul.
Cei șase piloni ai growth hacking-ului în viziunea lui Sujan Patel
- Oameni - angajează oameni care au skill-uri și mentalitatea potrivită.
- Unelte - folosește unelte online ca să crești mai ușor
- Idei care pot fi testate - lasă deoparte ideile sexy, concentrează-te pe idei care pot fi testate
- Agilitatea - creează procese care să te ajute să începi și să termini rapid
- Date - măsoară totul!
- Eșec - fii pregătit să eșuezi
Care sunt caracteristicile principale ale unui growth hacker?
- se bazează numai pe date, nu pe cuvinte
- reziliență - rezistă la eșec iar și iar
- are răbdare
- e curios
- creativitatea
- e obsedat de creștere
- agilitatea și rapiditatea - un growth hacker vrea să facă lucrurile cât mai rapid
La rândul său, George Carey Simos, growth hacker britanic de la We are Social Media, este de părere că un growth hacker nu se va opri aici, de multe ori. ”Va încerca să țina motorul creșterii uns foarte bine, deci va trebui să se asigure că fiecare pas al călătoriei utilizatorului prin pâlnia de utilizare e optimizat, fără să degradeze experiența persoanei”, spunea el. Specialistul mai spune că growth hacking trebuie făcut pe orice canal: social media, email, bloguri, SEM, SMM, SEO, outdoor. ”Experimentăm până ne atingem obiectivele”
---
Acest material face parte din proiectul ”Dicționarul de Afaceri”, realizat în colaborare cu BT. Banca Transilvania e un partener de încredere al antreprenorilor români, iar în ultimii ani s-a implicat activ pentru a face educație financiară clienților săi și nu numai. BT Club este Clubul Întreprinzătorilor Români și organizează constant evenimente pentru antreprenori, pe teme diverse, în toată țara. S-au alăturat demersului nostru pentru a vorbi pe limba antreprenorilor de orice vârstă.