Lectură de 3 min

Cinci tehnici pentru o strategie de content reușită

Abonează-te pe  
Potrivit Media Standard, peste 95% dintre români, cu vârste între 16-64 de ani, utilizează internetul. 90% dintre ei utilizează un smartphone, implicit aplicațiile rețelelor sociale. Cum construiești o strategie de content în acest context?
Cinci tehnici pentru o strategie de content reușită

Află opiniile specialiștilor din comunitatea start-up.ro

Textele publicate în categoria Subiectiv sunt responsabilitatea autorilor, fiind opinii asumate de aceștia. Dacă vrei să afli mai multe opinii ale specialiștilor, urmărește categoria Subiectiv.

Urmărește specialiștii!

În cazul unui brand, este simplu să existe un cont pe rețelele sociale, însă crearea de conținut trebuie să fie un angajament de lungă durată, care să dovedească clienților, dar și potențialilor clienți, că brandul rămâne aproape, chiar și în perioade dificile, cu scopul de a satisface nevoile acestora. Pentru a genera rezultate este nevoie de perseverență, răbdare și strategie.

Iată care sunt cele 5 tehnici pentru o strategie de content reușită:

  1. Creează-ți o persona

Persona este o categorie de public, care poate consuma produsele sau serviciile tale. Aceasta are un profil al clientului ideal, care își poate satisface nevoile prin intermediul produselor tale. Pentru a te asigura că în mediul online te adresezi persoanelor targetate de către brandul tău, trebuie să realizezi un profil de client ideal. Astfel, vei înțelege potrivit audiența, având șansa să îți personalizezi strategia de content, ținând cont de diverși indicatori. Atenție, pentru a nu dilua mesajele brandului, este indicat să nu ai mai mult de 2-3 personas!

  1. Stabilește-ți canalele de activitate

Un alt lucru de care trebuie să ții cont atunci când te gândești să fii prezent în mediul online este distribuirea contentului creat. Conform DataReportal, site-ul unde poți găsi update-uri legat de ce fac oamenii în mediul online, primele 3 cele mai utilizate platforme sunt Facebook, YouTube și WhatsApp. Alte aplicații unde poți interacționa cu clienții sunt Instagram, LinkedIn și TikTok. În funcție de canalul ales, trebuie să îți stabilești o strategie de comunicare eficientă, în așa fel încât să captezi atenția publicului, fie că vorbim de B2B sau de B2C.

  1. Tipul de conținut

În funcție de rețelele sociale pe care comunici, trebuie să te gândești și la contentul potrivit pentru fiecare. Articolele, imaginile, videoclipurile, podcasturile sau alte feluri de conținut, pe lângă faptul că trebuie să aibă informații catchy și ușor de asimilat, trebuie adaptate fiecărei rețele. În felul acesta îți asiguri prezența în ochii tuturor. Dacă simți nevoia să oferi o cantitate mai detaliată de informații, poți opta pentru articole, care să fie urcate ulterior pe blogul companiei.

În 2018, Medium.com scria că timpul optim de citire a unui articol este de 7 minute, o persoană petrecând în mediul online 135 de minute. Cu toate acestea, cititorul nu poate deveni instant clientul brandului tău, cea mai bună strategie de conținut fiind cea care pune în evidență unicitatea personalității brandului. Acest lucru poate fi realizat cu o mai mare ușurință, ca de exemplu postarea unor fotografii sau Reels pe Instagram, un video scurt și captivant pe IGTV.

De asemenea, pe Facebook o fotografie poate să ajungă în atenția multor oameni. În cazul în care ai de prezentat un video mai detaliat, poți să alegi YouTube. Podcastul este la fel de faimos în ultima perioadă, ascultarea lui fiind posibilă oriunde și oricând.

  1. Analizează concurența

Evident că oamenii reacționează mult mai repede la un content diferit, nou, inovativ, dar ceea ce îl face remarcabil este originalitatea. Înainte de a te apuca de creat o strategie pentru Social Media, asigură-te că ideea ta nu este deja implementată de către concurență. Decât să riști o criză de imagine a brandului „furând” o idee, mai bine mai faci 2-3 brainstorming-uri.

  1. Ține evidența activității

Potrivit statisticilor Eurostat, oficiul de statistică al Comisiei Europene, companiile din România ocupă ultimul loc la promovarea în mediul online a business-urilor. Acest lucru trebuie să reprezinte motivația zilnică a brandului tău. Pe lângă faptul că evidența activității aduce o satisfacție a muncii depuse pentru realizarea conținutului de pe Social Media, acesta te poate ajuta să îți dai seama de ce anume „prinde” la public, ce nu, dar și de frecvența postărilor.

Dacă vrei să vezi ce impact a avut activitatea ta din online, îți sugerez să verifici prin intermediul Google Analytics traficul generat. Numărul de click-uri și engagementul sunt la fel de importante ca rezultat al activității tale, iar acestea pot fi verificate fie prin intermediul aplicației utilizate, fie cu ajutorul unei alteia, special realizată pentru acest lucru, precum HootSuite.

După cum putem observa, anul 2020 a grăbit procesul de digitalizare în aproape toate domeniile. Prezența în mediul online nu mai este un moft. Este mai degrabă o necesitate pentru a beneficia de vizibilitate, care să aducă la rândul său profit.


Diana Șerban este Specialist în Comunicare cu experiență în gestionarea de campanii de comunicare pentru branduri locale și internaționale, de peste 9 ani. În anul 2016 a obținut titlul de Doctor în Științele Comunicării, în cadrul SNSPA, iar un an mai târziu a obținut certificarea de Digital Marketing Specialist în cadrul Școlii de Comunicare CREA, Geneva. În prezent conduce propria agenție de content, D-COMMUNICATIONS, unde gestionează proiecte de comunicare în domenii precum: Banking, Reciclare, Retail, Beauty, Learning&Development, Software, Asigurari, Contabilitate, Avocatura, Marketing, Sănătate, Industrie, Social Inovation și Travel.

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: