Update:

Potrivit digi24.ro, Ministrul Transporturilor spune că şoferii care folosesc UBER, Bolt și Clever nu sunt scoşi din joc şi că legea a fost prost interpretată. Răzvan Cuc promite acum o ordonanţă de urgenţă pentru ridesharing. Iniţial autorităţile au anunţat că acesta va fi dată până la intrarea în vigoare a modificărilor pentru legea taximetriei.

"Eu îi sfătuiesc pe șoferii care au luat amenzi astăzi să meargă să le conteste în instanță. Să știți că și eu am fost amendat de poliție și am contestat când am considera că mi s-a făcut o nedreptate”, a mai spus Răzvan Cuc.

---

Potrivit acestora, activitatea aplicației Clever în România nu este afectată de intrarea în vigoare a modificărilor aduse Legii taximetriei.

Clever, una dintre cele mai importante aplicații de transport din România, care asigură servicii de mobilitate pentru peste 1,5 milioane de pasageri prin intermediul a peste 30.000 de șoferi autorizați, continuă activitatea pe plan local în ciuda intrării în vigoare a Ordonanței de Urgență care aduce modificări Legii taximetriei nr. 38/2003.

”Noile reglementări nu influențează modul în care operăm și ne desfășurăm activitatea pe piața din România. Aplicația mobilă Clever funcționează exclusiv în colaborare cu șoferi autorizați, fie că sunt șoferi de taxi sau șoferi în regim rent a car, oferind pasagerilor acces simplu și rapid la cele mai bune variante de transport disponibile, respectând parametrii legislației în vigoare. Suntem în discuții constante cu Guvernul despre necesitatea reglementării transportului alternativ, ca soluție complementară de transport și care are nevoie de reglementare specifică”, spun aceștia.

Clever Taxi despre OUG

Totodată, ei precizează că au primit din nou asigurări, inclusiv din partea vicepremierului Daniel Suciu și a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, pentru faptul că aplicațiile mobile vor continua să funcționeze pe piața locală, că există în lucru un cadru legislativ dedicat lor și până la finalizarea sa nu vor exista abuzuri la adresa șoferilor parteneri.

”În acest moment, așteptăm ca reprezentanții Guvernului să pună în dezbatere publică proiectul de ordonanță de urgență dedicat aplicațiilor de transport alternativ din România. Clever va avea în continuare deschidere față de autorități și un rol activ în acest proces. Dorim să oferim toate datele și informațiile necesare pentru dezvoltarea unui cadru legal benefic atât pentru șoferi și stat, dar mai ales pentru pasageri. În plus, suntem alături de toți șoferii colaboratori Clever și le oferim acestora sprijin total, atât juridic, cât și financiar, în cazul unor sancțiuni abuzive. Încurajăm toți șoferii să intre în legătură directă cu noi dacă întâmpină astfel de probleme (liniile noastre din call-center sunt disponibile non-stop telefonic la 0740.269.333 sau pe email la go@clevertaxi.com)”, mai precizează reprezentanții Clever Taxi.

”Sperăm ca noua reglementare să fie adoptată în cel mai scurt timp pentru a elimina orice stare de incertitudine care planează atât asupra pasagerilor, cât și asupra șoferilor. Milioane de pasageri se bazează zilnic pe activitatea aplicațiilor de mobilitate urbană. În acest moment, Clever înregistrează peste 4 milioane de cereri de transport lunar din partea pasagerilor. Mulțumim tuturor pasagerilor și șoferilor care ne-au transmis gândurile și îngrijorările în ultima perioadă și îi asigurăm că vom depune în continuare toate eforturile pentru ca românii să beneficieze de un transport modern, civilizat, transparent și sigur”, au concluzionat aceștia.

Clever Taxi, în portofoliul Daimler

Aplicația Clever a fost fondată în 2010 și este prima aplicație de e-hailling din România care permite atât plata cash a cursei, cât și plata direct din aplicație, prin card bancar. Cu peste 1,5 milioane de utilizatori și peste 30.000 de șoferi înregistrați, Clever a revoluționat mobilitatea urbană din România. Compania are peste 60 de angajați și este prezentă în peste 20 de orașe din România.

În luna iunie 2017, business-ul Clever a fost achizitionat de grupul Intelligent Apps, înființat în 2009, parte a companiei Daimler Mobility Services. Din același grup fac parte aplicațiile Mytaxi (disponibilă în 9 țări din Europa) și Beat (activă în Grecia, Peru, Chile și Columbia). Intelligent Apps are 16 milioane de utilizatori în 14 țări și 100 de orașe, fiind cea mai mare aplicație de mobilitate urbană din Europa.

În același timp, Bolt a dat asigurări că activitatea companiei continuă în București, Cluj-Napoca și Timișoara, și mai spune că le oferă șoferilor parteneri sprijin financiar și juridic.

În același timp, Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a catalogat informațiile legate de interzicerea companiilor de ride sharing ca fiind "fake news", potrivit wall-street.ro. El a declarat că domeniul va fi reglementat în curand printr-un proiect de act normativ care va fi pus în dezbatere publică.

„Am avut o întâlnire cu cei de pe platformele electronice: Uber, Clever, etc. Am avut o întâlnire la minister tocmai pentru a le explică că nu vor fi interziși. Văd că este un fake news care circulă peste tot că Uber este interzis. Am văzut că inclusiv cei de la platformele electronice au declarat că nu vor fi interziși, dar văd că se tot propagă știrea asta peste tot în mass-media. Nu îi interzice nimeni, nu vor fi probleme, din contra, de 5 ani de zile nu s-a implementat acest domeniu, iar guvernarea PSD este guvernarea care va reglementa acest domeniu. Ei au fost foarte mulțumiți pentru că au avut un partener de dialog în ultima luna, au venit cu câteva observații de care trebuie să ținem cont, după care vom urcă acest proiect pe procedura de transparență. Trebuie să reglementăm noi din punct de vedere tehnic și legal, dar nu se pune problema de interzicere. Noi, prin ordonanță care s-a dat în luna aprilie, am combătut pirateria. Uber nu este piraterie, se face o confuzie foarte gravă”, a declarat la Ploiești Ministrul Transporturilor.

Ce spune Ordonanța de Guvern?

Ordonanța a venit ca urmare la protestele taximetriștilor din București, din ultima perioadă, care cereau scoaterea în afara legii a companiilor de ridesharing. Până acum, legea aplicată de polițiști se baza pe o sintagmă care se referea la „în mod repetat" din Legea 38/2003. Șoferii Bolt sau Uber care erau opriți de controalele Poliției de mai multe ori puteau fi amendați, dar prima oară primeau doar avertisment.

Ordonanță de Urgență elimină formularea „în mod repetat„ din legea transportului public, astfel că șoferii care fac ridesharing pot fi amendați dacă efectuează activități de transport public, contra cost, încă de la primul control, sau pot rămâne fără plăcuțele de înmatriculare la prima abatere, dacă sunt opriți de către Poliție.