ING Bank a transmis informări privind măsurile pe care le va lua pentru protejarea clienților persoane fizice, dar și pentru companii în perioada următoare. Banca a transmis ce măsuri are în momentul de față cu aplicabilitate imediată.
- Pentru clienții persoane fizice care resimt un impact direct și de durată prin circumstanțe ca pierderea locului de muncă sau probleme grave de sănătate, vom proceda ca întotdeauna în astfel de situații, cu grijă și responsabilitate, încercând să găsim pentru fiecare caz în parte soluția potrivita reeșalonării creditului.
- Pentru clienții persoane fizice cu credite de nevoi personale și imobiliare care sunt afectați în mod tranzitoriu de pandemia de COVID-19 și care solicită în mod direct măsuri de sprijin, putem aplica amânarea plății ratelor până la 2 luni. Durata creditului va fi extinsă în concordanță, pentru a păstra același nivel pentru ratele lunare. Clienții care au nevoie să apeleze la această opțiune sunt rugați să trimită un email la adresa: [email protected].
- Pentru IMM-uri și micro-companii, care se preocupa de două ori mai mult în aceste zile – și pentru familia lor și pentru afacerea lor – vom înlesni aprobarea reînnoirii pe 3 luni a facilităților de finanțare a capitalului circulant, fără a fi nevoie ca ei să se prezinte la bancă. Măsura se aplică clienților cu scadență la facilitățile de credit în următoarele 3 luni și care nu se află deja într-un proces de remediere sau de restructurare a creditelor existente. În cazul unei afectări semnificative a businessului în contextul pandemiei COVID-19, în care măsura de mai sus nu este suficient de acoperitoare, rugăm clienții aflați într-o astfel de situație să ne contacteze, pentru a identifica cele mai potrivite soluții.
- De asemenea, referitor la informarea trimisă către IMM-uri în data de 11.03.2020, privind modificarea comisioanelor percepute comercianților pentru încasările la POS de la 1 aprilie 2020, am decis amânarea cu 3 luni a implementării acestei masuri, dat fiind contextul COVID-19. Dorim să subliniem faptul că acest comision nu afectează în niciun fel comisioanele plătite de persoanele fizice.
Despre măsurile luate de Banca Transilvania și alte bănci poți să citești în acest articol.