”Am decis atât pentru siguranța angajaților, cât și pentru cea a clienților noștri, să continuăm activitatea online, astfel că acum înregistrăm în medie 6 - 7 comenzi pe zi doar în România. Dacă înainte de pandemie 50% dintre comenzi erau asistate în showroom-urile fizice, acum vânzarea se încheie doar online sau la telefon. Colegii de la vânzări desfășoară în continuare activitatea de consultanță prin intermediul canalelor de comunicare la distanță. Pentru perioada în care ne aflăm, aceasta a fost cea mai bună metodă prin care să rămânem alături de clienții noștri și să le putem oferi, în continuare, produsele de care au nevoie”, a declarat Adrian Rus, fondator Komoder.

Traficul lunar pe site-ul komoder.ro s-a menținut în continuare la 14.000 vizite, atât cât era și înainte de criză. Totuși, prețul mediu al unui produs Komoder a scăzut, ca efect al unui program de discount-uri și fidelizare pe care compania l-a desfășurat în această perioadă, pentru toată gama de produse, respectiv fotolii și aparate de masaj.

În această perioadă, jumătate din echipa Komoder continuă să lucreze de acasă, respectiv echipa de vânzări. Angajații din departamentele de livrare sau distribuție, care în continuare fac muncă de teren, au fost echipați corespunzător și dețin tot necesarul de instrumente utile în perioada de criză pentru a se proteja: mănuși, măști, dezinfectant.

Consolidare pe piață

Clienții care aleg să cumpere în această perioadă fotolii de masaj sunt persoane care petrec mult timp lucrând la birou, de acasă, și au un stil de viață mai puțin activ. Aceste persoane au în general venituri medii.

Mai mult decât atât, aleg să cumpere fotoliile de masaj și persoane care au primit recomandarea din partea medicului, pentru beneficiile în ceea ce privește tonifierea musculaturii paravertebrelor. O parte dintre aceștia sunt clienți mai vechi și acum apelează din nou la produsele Komoder.

”Această criză va genera modificări în piața de consum. Consumatorul va fi mult mai atent la produse și la furnizor, iar pe termen scurt acesta va încerca să negocieze cât mai mult prețul de achiziție, un efect normal pentru o astfel de perioadă. În egală măsură, cred că oamenii vor pune mai mult accent pe sănătatea lor, a familiei, și cred că prioritățile noastre se vor modifica”, a adăugat Adrian Rus, fondator Komoder

Este o șansă în plus pentru Komoder să-și consolideze poziția în piața din România. Practic, un fotoliu de masaj este un produs pentru sănătate, pentru confort, pentru un corp mai sănătos. Coloana vertebrală, musculatura paravertebrală, zona cervicală sunt foarte solicitate în timpul zilei, iar un fotoliu de masaj aduce beneficii prin tratarea acestor zone. Mai ales în perioade lungi, cu mișcare redusă.

Komoder a deschis de curând un showroom la Rotterdam, după o investiție de 20.000 de euro. Showroom-ul nu a fost închis din cauza pandemiei și în mai puțin de o lună de activitate înregistrează deja rezultate bune în ceea ce privește vânzările. De asemenea, era în plan, pentru martie, inaugurarea unui nou showroom în Madrid. Aceasta a fost amânată.

În 2019, Komoder a înregistrat o creștere a volumului de vânzări cu 60% mai mult față de anul precedent, ajungând la o cifra de afaceri de aproape 16 milioane de lei, creștere datorată, în primul rând, investițiilor realizate pe tot parcursul anului.