De ce are nevoie însă moneda Facebook pentru a amenința cu adevărat sistemul financiar tradițional și a lua locul Bitcoin în inima împătimiților crypto?

“Cea mai mare provocare pentru un emitent de monedă ține de încredere, iar aceasta în cazul instituțiilor financiare s-a clădit în zeci și sute de ani”, a declarat Mark Barnett, președinte al diviziei Mastercard care coordonează piețele din Marea Britanie, Irlanda, țările nordice și cele baltice, într-un panel din cadrul conferinței internaționale Money 2020.

Totuși, pentru anumite segmente din populație (millennials, Gen Z) este posibil ca Facebook să se bucure de mai multă încredere, în pofida scandalurilor recente, decât Federal Reserve, Bank of England sau giganți financiari precum Goldman Sachs sau Deutsche Bank.

Mai mult, conform informațiilor aparute până acum, Facebook a avut grijă să se alieze cu peste 10 corporații pentru a da greutate monedei, de la Visa și Mastercard și pana la Uber, PayPal, Booking.com sau Stripe.

Aceste companii care vor „garanta” moneda Facebook, precum și faptul că Mark Zuckerberg s-a întâlnit cu guvernatorul Bancii Centrale a Angliei, Mark Carney, și cu oficiali din Trezoreria Statelor Unite, asigură din start un grad ridicat de încredere pentru „Facebook Coin” și reprezintă un indiciu că moneda va fi diferită de alte cryptomonede lansate până acum, conform The Guardian.

Dar dacă nu va fi o criptomonedă?

Nouriel Roubini, renumitul economist care a prezis criza financiară din 2008, crede că moneda Facebook nu va fi o cryptomonedă, părere împărtășită și de mulți adepți ai cryptomonedelor.

„Nu are nimic de-a face cu blockchain. Este (o monedă) 100% privată, controlată, centralizată, verificată și autorizată de un mic număr de noduri. Deci, ce este crypto sau blockchain în toată povestea asta? Nimic!”, a spus Roubini pentru CoinDesk.com.

Să creeze un alt Bitcoin este posibil să nu fie o strategie prea bună pentru Facebook, mai ales că piețele de cryptomonede au devenit tot mai reglementate. Facebook coin poate fi pentru început doar o metodă de barter, pe care să o poată folosi orice user Facebook dintre cei 2,4 miliarde pentru a evalua bunuri și servicii și pentru a face schimburi și tranzacții direct în platforma de social media.

Ar semăna mai mult cu token-urile pe care gamerii le folosesc în cadrul jocurilor pentru a face schimburi și a cumpăra obiecte din joc.

„Poți face asta la nivel global, nu există reglementări, este și amuzant să faci acest lucru, iar atunci Facebook ar avea la dispoziție 4-5 ani să opereze această monedă și să câștige piața până când reglementatorii își vor da seama ce să facă”, a concluzionat Nick Ogden, fondator al ClearBank, în cadrul unei discuții despre moneda Facebook la conferința Money 2020.