Dacă ar fi să participi la o sesiune de public speaking cu un specialist în domeniu, acesta ți-ar spune că are emoții la fiecare prezentare, că pregătește în avans câteva scenarii pentru fiecare întrebare pe care o adresează publicului și că există o replică pe care o poți folosi pentru orice situație neprevăzută.

Indiferent de ceea ce se întâmplă, spune publicului că te așteptai la o astfel de reacție. Lasă-l să creadă că ai mereu control asupra situației. Asta le va inspira oamenilor încredere în mesajul pe care îl transmiți.

Realitatea este că orice speaker se confruntă la un moment dat cu situații dificile - are un blocaj emoțional, nu mai funcționează proiectorul sau oamenii sunt obosiți. Există câteva modalități pentru a te asigura că acele mici imperfecțiuni nu se transformă într-un dezastru.

Înțelege-ți publicul.

Oamenii merg la conferințe pentru că vor să învețe ceva, vor să plece de acolo cu informații noi sau unice. Dar o greșeală pe care o fac unii speakeri este că în timp ce vorbesc își pierd concentrarea asupra audienței și încep să vorbească mai mult despre ei înșiși. Deși este bine să oferi oamenilor câteva detalii despre tine, pentru a înțelege de ce ai autoritatea să vorbești pe acel subiect, prezentarea ta nu este despre tine. Doar dacă nu este un pitching în fața unor investitori sau potențiali parteneri de afaceri, prezentarea trebuie să fie despre public.

Ei vor să învețe despre modul în care îți organizezi compania, ce te-a ajutat să ai succes și cum pot aplica ei metodele companiei tale în propriile lor afaceri.

Mulți vorbitori eșuează să se conecteze cu audiența lor pe motiv că nu le oferă niciodată ceva de valoare. Așadar, află cine va fi publicul tău și construiește-ți prezentarea pornind de la nevoile acestuia.

Exersează până când ești (aproape) perfect.

După cum spuneam și la început, trebuie să te pregătești suficient de mult încât să apari în fața publicului cu un discurs improvizat perfect. Scrie-ți prezentarea pe foaie și citește-o de câteva ori. Desigur, poate părea simplu să reproduci conținutul fără notițe pentru că sunt lucruri pe care le știi, dar poate fi la fel de ușor să te lași purtat de val și să pierzi ordinea ideilor, oferind un discurs haotic.

Atunci când începi să îl spui în glas, este posibil să vezi lucrurile altfel. Uneori poate apărea o altă poveste care îți ilustrează mai bine punctul de vedere. După alte câteva runde de prezentare în glas, te vei asigura că totul este coerent și îți întărești încrederea în ceea ce spui.

Pe măsură ce îți practici discursul, nu uita că este o linie fină între a fi pregătit și a părea robotizat. Nu vrei să fii elevul care a tocit o temă și se blochează în momentul în care este întrerupt. Fii confortabil cu prezentarea ta, dar încearcă să nu ajungi la punctul în care pari fals.

Fii autentic.

Publicul nu se va conecta cu tine dacă imiți pe cineva sau îți suprimi personalitatea naturală. Există deja o preconcepție în mintea oamenilor despre cum trebuie să arate și să se comporte un public speaker, dar este mult mai important să apari în fața publicului cât mai autentic.

Sunt câteva trucuri pe care le învață orice speaker pentru a avea o prezentare bună, în afară de conținutul propriu-zis. Acestea spun că nu trebuie să ai obiecte în mână sau să nu te plimbi prea mult și prea repede, pentru că obosești publicul.

Dar uneori tocmai acțiunile neconvenționale le arată oamenilor personalitatea ta și îi face să relaționeze cu ea. Trebuie să pari autentic și arăți audienței că ești încântat de prezentarea pe care o faci. Oamenii vin la un eveniment pentru că vor să vadă pasiune și energie pe un anumit subiect și ai putea fi surprins de reacția lor.

În cele din urmă, nu îți promitem că nu vei mai avea emoții, dar în schimb vei ști că ai făcut tot ce poți pentru a te pregăti și vei avea toată încrederea de care ai nevoie.