Heather Wilde este investitor și CTO la ROCeteer și vine cu câteva sugestii din experiența sa, pentru cei care vor să abordeze investitorii pentru a le cere finanțare, și explică greșelile într-un articol publicat pe Inc.
1. Documentează-te
„Dragă domnule Wilde, vă scriu datorită interesului dumneavoastră profund în domeniul sănătății...”
Acesta este mesajul pe care investitoarea l-a primit pe LinkedIn. Deși pare a fi o introducere corectă, Heather Wilde spune că nu există nimic pe pagina ei de LinkedIn care ar indica faptul că este interesată de sănătate, cu excepția menționării că a lucrat în IT într-un spital, cu mulți ani în urmă. „Și, desigur, le-au scăpat din vedere faptul că sunt femeie - dar poate că ei merg după regulile din Star Trek”, spune Wilde, făcând haz de necaz.
Ea sugerează ca atunci când decizi să te adresezi unui investitor pe mail, să-ți filtrezi lista de contacte, să te documentezi asupra destinatarului, să te asiguri că folosești formula de salut potrivită și faci o targetare mai bună a intereselor acestuia.
2. Arată-le investitorilor ce au de câștigat
„În prezent, avem 500 care ne urmăresc pe Instagram, 150 pe YouTube și 1.500 de persoane care s-au abonat la newsletter-ul nostru. Căutăm 10 investitori pentru a ne oferi sponsorizare de 5.000 de dolari, pentru a ne ajuta să creștem.”
Acesta este un alt exemplu de abordare greșită. Deși este bine să prezinți tracțiunea afacerii, pentru că și un număr mic de followeri este bun dacă este vorba despre grupul potrivit, antreprenorul a greșit prin faptul că nu spune ce îi iese investitorului din asta. „La fel ca echipa anterioară, puțină cercetare despre mine i-ar fi dat o perspectivă asupra propriului meu interes social în acele zone și dacă l-aș percepe sau nu pe al lor drept un beneficiu”, afirmă investitoarea.
Ea spune că, în schimb, ceea ce ar trebui să faci este să explici care este nișa voastră demografică și să le ceri investitorilor să vândă sponsorizări, nu investiții, prin care să trimită followerii către produsele sponsorului.
3. Nu fi prea insistent
„Am atașat pachetul cu pitch, un video demo, proiecțiile noastre financiare cele mai recente și o introducere pentru a le trimite altor părți interesate. Mi-ar plăcea să stabilim o dată pentru a discuta despre investiția dvs. imediată, având în vedere că runda noastră se va închide curând. Dați click pe acest link pentru a vedea orele mele de disponibilitate. Sau puteți să-mi trimiteți un e-mail, sau să mă sunați. Sunt pe fusul orar de pe Coasta de Est.”
Investitoarea Heather Wilde spune că această încheiere a mesajului este greșită din toate punctele de vedere. În primul rând, prin faptul că, deși este prima dată când intră în contact cu acest antreprenor, acesta se oferă să-i trimită o mulțime de informații, inclusiv proiecțiile financiare. „În plus, ei pun pe mine povara de a programa o discuție, când, de fapt, ei sunt cei care vor ceva de la mine”, explică Wilde. „Recunosc că ei consideră că mă ajută în acest fel, dar de fapt asta înseamnă că sunt leneși și că nu le pasă de timpul meu, ci doar de potențialul meu de a-i ajuta să obțină bani”, adaugă ea.
Astfel, investitoarea recomandă să nu trimiți toate informațiile odată. În schimb, așteaptă ca persoana pe care o abordezi să-și arate interesul pentru proprunerea ta, înainte să continui.