Cum v-a fost anul? Aceasta e întrebarea pe care ne-am gândit s-o punem câtorva startup-uri românești. Am ales acele companii care s-au mișcat în 2023, fie au avut o investiție, fie au avut un parteneriat sau au reușit să câștige clienți noi, cert e că am ales acele startup-uri cu vizibilitate în anul care se pregătește de exit.

Am vrut să aflăm de la fondatori cum au simțit acest an, cum au crescut, cum s-au dezvoltat, ce-a fost bine și ce-a fost rău. Răspunsurile lor le citiți în această serie, intitulată cât mai simplu: ”Cum v-a fost anul”.

Dacă vrei să ne povestești și tu cum a fost anul pentru startup-ul tău, te rog să ne scrii la irina@start-up.ro și completăm împreună retrospectiva anului.


Rayscape a reușit să pătrunda recent în primul spital din Germania - Spitalul Universitar Mainz, precum și pe piața din Polonia, unde au deja integrări atât în spitale publice, cât și în instituții private.

Printre succesele recente pe plan local se numără încheierea de trei noi parteneriate cu Medima și Medisprof și consolidarea celor deja existente, cu Regina Maria si Medlife.

Au 120 de integrări cu unități medicale, un picior bine înfipt în piața europeană și cu altul fac pași echilibrați spre SUA. Planul pentru următoarele luni vizează dezvoltarea de noi parteneriate pe piața Europei Occidentale și, potențial, o rundă de finanțare nouă.

Echipa fondatoare: Ștefan Iarca (cofondator și CEO), Cristian Avramescu (cofondator și Head of engineering), Bogdan Bercean (cofondator și head of AI), Andrei Tenescu (cofondator și Head of DevOps).

Echipa Rayscape ne povestește cum a fost anul 2023 pentru startup-ul lor medical.



1. Câți oameni aveți în echipă acum și cum e structurat startup-ul?

În momentul de față avem 20 de oameni în echipă. Rolurile sunt împărțite între zona tehnică- cei care se ocupă de dezvoltarea AI-ului și integrarea lui în infrastructurile clienților, zona de business - unde avem integrată partea de sales, marketing și customer success și zona medicală- unde avem medicii care ne ajută cu dezvoltarea și testarea produselor dezvoltate.

2. Care e misiunea actuală a startup-ului? Ați pivotat de la lansare până acum?

Misiunea noastră este să ajutăm medicii radiologi în analiza mai rapidă și mai eficientă a imaginilor medicale precum radiografii toracice sau CT-uri pulmonare.

Deși misiunea noastră rămâne aceeași, acum pivotăm către zona de imagistică oncologică. Plănuim să începem dezvoltarea unor noi produse dedicate pacienților oncologi care vor ajuta medicii să detecteze cancerul încă de la primele semne imagistice și să monitorizeze mai eficient evoluția leziunilor oncologice.


3. Care a fost cel mai important moment al anului 2023 pentru startup-ul vostru? (un client mare, un coleg nou, o investiție mare, un patent, o nouă piață, etc)

Un alt lucru cu care ne mândrim anul acesta, este integrarea produselor noastre în cadrul Mainz University Hospital din Germania, un centru de referință pentru regiunea DACH.

4. Câți clienți numărați în 2023? Aveți niște nume de renume?

În 2023 avem peste 120 de integrări. Pe plan local, ne mândrim cu Regina Maria, Medlife, dar și cu instituții publice precum Institutul Clinic Fundeni.

5. Ați luat investiție anul acesta? Dacă da, cum ați folosit banii, dacă nu, care vă sunt soluțiile de finanțare?

Suntem în proces de ridicare a unei runde de tip seed-extension. Revenim cu mai multe vești legate de asta la început de 2024.

6. Ați trecut printr-un program de accelerare anul acesta? Dacă da care, și cum v-a ajutat?

Anul acesta am fost acceptați la Growth Academy: AI for Health - un program de accelerare dedicat companiilor mai mature ce dezvoltă produse care au la bază AI-ul și sunt dedicate verticalei de healthcare. Programul este în curs de desfășurare și se va încheia în decembrie când vom fi prezenți în Varșovia pentru Demo Day.

Acesta a fost extrem de relevant până acum datorită faptului că ne-a oferit acces la mentori cu cunoștințe vaste în domeniu și la toată rețeaua Google, de la mentori la resurse.

7. Ați intrat pe piețe noi în afara României?

În 2023 am început să fim mai prezenți în piețele din afara României. Acum Polonia este a doua piață după România ca număr de implementări și începem să prindem tracțiune și în regiunea DACH.

Pe lângă țările în care aveam deja integrări (România, Polonia, Ungaria, Croația), am adus în portofoliu patru noi țări Germania, Grecia, Cehia, și India. Totodată, avem integrări cu mai mulți parteneri și platforme cu acoperire globală precum Phillips, Deepc și alte nume reprezentative pentru industrie.

8. La ce evenimente dedicate ecosistemului ați participat și care simțiți că v-au ajutat în dezvoltarea companiei?

În punctul în care suntem acum cea mai mare valoare adăugată ne-o aduc evenimentele foarte nișate, dedicate industriei. Anul acesta am participat la o serie de conferințe și congrese Europene dedicate radiologilor, iar la finalul lui noiembrie vom fi în Chicago, undeva vom avea un stand la cea mai mare conferință la nivel global dedicat sectorului de imagistică medicală.

9. MRR și ARR - cum au arătat acestea în 2023?

Ambele în creștere.

10. Un New Year Resolution pentru 2024. Un mesaj pentru fondatorii la început de drum

2024 ne dorim să fie anul în care vom crește accelerat în regiunile de interes din Europa și în care vom face primii pași către piața din State.

Pentru cei la început de drum, credem că pasiunea pentru ce dezvoltă și ambiția sunt cei mai importanți factori care îi pot ajuta să reușească.

Citește și: