Începând de săptămâna aceasta și utilizatorii din Romania își pot vedea mult mai ușor ratingul în aplicația Uber. Este un update global, care a fost disponibil mai întâi în SUA și acum devine disponibil și utilizatorilor din Europa.
Dacă înainte utilizatorul trebuia să facă trei pași pentru a-și afla rating-ul Uber (Help - Account and Payment - I want to know my rating), acum acesta va fi afișat direct lângă poza de profil a utilizatorului. Schimbarea vine pentru a-i responsabiliza pe cei care folosesc Uber și pentru a le aduce aminte că și ei contribuie la o experiență plăcută.
"Șoferii se străduiesc să facă experiența cu Uber cât mai plăcută, iar așteptarea noastră este aceeași și din partea pasagerilor. Dar mulți pasageri uită că și ei primesc un rating, iar lucruri ca mâncatul în mașină sau trântitul ușilor pot afecta negativ experiența unui șofer partener" spun oficialii Uber.
Mai mult, compania a aflat de la șoferi motivele pentru care îi depunctează pe clienți. Acesta este topul motivelor pentru care ai ajuns să ai un rating mai mic de 5:
  1. Stabilirea greșită a punctului de preluare în aplicație, deși aplicația permite mutarea pinului cu exactitate.
  2. Trântitul ușilor.
  3. Atunci când pasagerii nu folosesc portiera de pe partea lor, fie când urcă, fie când coboară, murdărind astfel mocheta de la mijloc.
  4. Atitudine lipsită de respect față de șoferul partener.
  5. Întârziatul mai mult de 3-4 minute, mai ales atunci când adresa este pe o stradă unde nu se poate staționa sau unde locurile de parcare sunt limitate.
Utilizatorii din România au un rating Uber mediu de 4,93. Ratingul cel mai mare îl au brașovenii (4,97), urmați de utilizatorii din Timișoara (4,95), Cluj (4,94) și de București (4,89). Utilizatorii din București au un rating mediu ușor mai mic decât cel al pasagerilor din Varșovia (4,92) sau Praga (4,91).