Ce nevoi au companiile în această perioadă de pandemie când angajații sunt forțați să lucreze de la distanță?

„Când vorbim despre dispozitive, primul răspuns îl reprezintă, desigur, laptopurile. Companiile trebuie să urmărească fiabilitatea și rezistența dispozitivelor lor, deoarece volumul de muncă ar putea fi mult mai solicitant. Cu toate acestea, unele locuri de munca necesită mai mult decât un laptop: dock-uri, monitoare, căști și software”, spune Valentin Stanescu, General Manager Dell Technologies România.

Cu toate acestea, dispozitivele utilizatorului final sunt doar o parte din soluția de a lucra de la distanță. Companiile trebuie, de asemenea, să ia în considerare dacă dispun de infrastructura și rețeaua necesară, începând cu strategia de a pune la dispoziție aplicațiile de lucru pentru angajați, sistemele de management al datelor și de control al accesului. „Securitatea este un alt aspect major care trebuie avut în vedere, deoarece munca de acasă este o altă provocare legată de protecția datelor, companiile fiind vulnerabile la atacurile cibernetice”, este de părere Stanescu.

Potrivit raportului Global Data Protection Index Snapshot 82% dintre organizații au suferit un eveniment disruptiv (ex. nefuncționare sau pierderea datelor) în ultimele 12 luni. Mai mult, companiile pierd mulți bani deoarece costurile medii anuale date de pierderea datelor din ultimele 12 luni au depășit valoarea anului anterior. Iar acum riscul este și mai mare deoarece „mulți angajați utilizează dispozitivele lor proprii pentru a avea acces la rețea, ceea ce înseamnă un risc de securitate major”.

Dispozitive care pot fi compromise mai ușor sau care nu au aceleași protocoale de securitate ca dispozitivele din firmă. Un alt element important semnalat de reprezentantul Dell este infrastructura.

„Dorim să atragem atenția asupra unui aspect deosebit de important: atunci când companiile fac acest schimb și permit (sau impun, în acest caz) angajaților lor să lucreze de acasă, ele trebuie să țină cont de provocarea impusă asupra infrastructurii. Este important ca întreaga infrastructură a companiei să poată susține un număr mare de oameni care se conectează de la distanță”

Nu în ultimul rând, managerii și antreprenorii ar trebui să devină mai flexibili, să aibă mai multă încredere în angajații lor pentru că vechiul flux de muncă nu mai este de actualitate. „În afară de asta, trebuie să învățăm cum să schimbăm modul de a urmări, de a gestiona KPIs, de a păstra un nivel optim de informare și, în general, de a ridica moralul colegilor noștri”, mai spune Stanescu.

Compania s-a implicat și în lupta directă cu COVID-19 și a colaborat cu diferite alte firme din industria sănătății. Dell a pus la dispoziție clusterele de calcul pentru a fi utilizate în a înțelege aceste focare ale bolii, inclusiv modul în care COVID-19 este împrăștiat și care sunt cele mai bune metode de monitorizare.

„Am pus deoparte alte 3 milioane de USD în fonduri și donații tehnologice pentru a ajuta la satisfacerea celor mai importante nevoi ale comunităților noastre și ale organizațiilor din prima linie care încearcă să trateze și controleze COVID-19 în întreaga lume”, spune Valentin Stanescu, General Manager Dell Technologies România.

Dell Technologies a oferit Translational Genomics Research Institute (TGen) – un partener strategic non-profit al Dell Technologies din domeniul cancerului pediatric – acces la Supercomputerul Dell Technologies’ Zenith. TGen realizează o secvențiere la nivelul populației pentru analiză genomică rapidă, ceea ce oferă organizațiilor publice din domeniul sănătății posibilitatea de a identifica rapid care dintre tulpinile COVID-19 circulă mai mult, ce ar putea cauza epidemiile și cât de repede genomul suferă mutații și modificări. Prin compararea rezultatelor în contextul informațiilor genomice globale, acest program de secvențiere a COVID-19 ar putea informa cercetătorii biomedicali care caută ținte mai bune pentru noile tratamente și vaccinuri pentru COVID-19.

Pentru a susține eforturile Folding@home privind simularea dinamicii proteinelor COVID19 și pentru a căuta noi oportunități terapeutice, Dell Technologies implică utilizatorii PC-urilor noastre Alienware să „împrumute” puterea lor de calcul. Fiecare simulare realizată de o persoană pe propriul PC crește șansele de a găsi posibile locații accesibile medicației proteinelor, ceea ce poate duce la variante de tratament pentru boală.

În ceea ce privește produsele Dell, Valentin Stănescu spune că noile apariții sunt programate pentru a fi anunțate conform planificării inițiale. „La fel ca toate companiile din lume, și noi întâmpinăm probleme cu lanțul global de aprovizionare din cauza pandemiei. Cu toate acestea, dacă ne raportăm la EMEA, ne bazăm pe fabricile din Europa, care funcționează conform planificării, fără întrerupere. Prin aplicarea măsurilor specificate de autorități pentru a ne asigura că angajații noștri rămân în siguranță, am reușit să păstrăm un flux constant de muncă și să ne respectăm planul de lansări”, explică Valentin Stanescu.