Ce a reușit acest joc să facă și nu prea am mai văzut în altă parte este să-ți dea un simț de aventură și de descoperire. Încă de la început m-am simțit ca și cum plecam cu niște prieteni într-o aventură similară de tip dungeons & dragons sau de Lord of the Rings. Jocul îți oferă foarte multă libertate și poți să faci ce vrei tu și are și un sistem de personalizare al personajului foarte complex. Are calitatea asta de a te transporta în această lume fantasy în care tu ești personajul principal.

Asta și cu faptul că sistemul de luptă este unul simplu, dar distractiv cu un progres real al personajului a făcut să mă distrez de-a lungul orelor de joc, dar asta nu înseamnă că nu am avut și frustrări, majoritatea venind din cauza unui sistem de design de joc învechit.

Gamerii au diferite așteptări de la jocurile moderne, iar celor de la Capcom, creatorii Dragon's Dogma 2, pare că nu le pasă.

O decizie controversată, pe care nu doar eu am semnalat-o, este faptul că jocul are un singur slot de salvare și nici nu poți să pornești un joc nou dacă ai pornit unul deja. Singura soluție este să ștergi salvarea din sistem. Din fericire, cei de la Capcom au declarat că o să schimbe asta. Deci poate când o să încerci tu jocul vei putea alege New Game dacă nu ești mulțumit de personajul creat.

Jocul are un sistem de salvări automate și asta înseamnă că te poate salva într-o situație neplăcută și singurul mod prin care poți relua acțiunea dintr-un loc sigur este întoarcerea la ultima salvare de la un han, iar asta ar putea fi cu câteva ore de joc în urmă. Asta mi s-a întâmplat mie la început și a trebuit să reiau vreo 2 ore de joc.

În luptă nu există un sistem de lock on pe inamic. Majoritatea jocurilor cu un sistem de combat au o astfel de funcție care face ca țintirea să fie mai ușoară, însă nu și Dragon's Dogma 2.

Fast travel-ul sau teleportarea este foarte limitată și practic te poți teleporta în doar vreo 2-3 locuri, apoi pe măsură ce progresezi în joc poți debloca niște obiecte care-ți permit asta, însă este foarte probabil să faci de mai multe ori același drum pentru că nu te poți teleporta dintr-un loc în altul.

Nu există moduri de dificultate și când te aventurezi în zone cu inamici mai dificili o să-ți fie greu. Mai mult atunci când mori pierzi maximul posibil al vieții personajului, ceea ce înseamnă că de fiecare dată când mori există șanse din ce în ce mai mari să fii doborât și mai ușor. Apoi noaptea apar și mai mulți inamici și e foarte greu. De aceea, mie mi s-a întâmplat să aștept într-un colț să vină lumina dimineții pentru că mi-a rămas foarte puțină viață și nu aveam ce să fac. Nu voiam să ma teleportez înapoi în oraș pentru că pierdeam multe ore de joc.

Și cu toate astea zic că e distractiv. Da, chiar este un joc care poate să-ți ofere o satisfacție fantastică atunci când dobândești o anumită armă, când dobori un gigant sau un grifon cu care te-ai luptat zi și noaptea (la propriu) sau când pleci în explorare, fără să știi ce urmează să se întâmple.

Ce este Dragon's Dogma 2

Dragon's Dogma 2 este un action RPG cu o lume open world în care tu ești Arisen, adică o persoană care a fost ucisă de un dragon care i-a furat inima, dar care nu a murit, ci în schimb a primit diferite puteri, inclusiv puterea de a controla pawns. În calitate de Arisen ești văzut drept un erou care va putea învinge dragonul și restaura pacea pentru oameni. Acești pawns sunt oameni, dar fără umanitate și devin slujitori ai acestui Arisen în lupta acestuia cu dragonul. Misiunea principală este aceea ca tu în calitate de Arisen să ucizi dragonul care te-a făcut așa. Însă inițial există o intrigă politică pe care trebuie să o dejoci.

Atunci când nu există niciun Arisen, tronul este ocupat temporar de altcineva. De data aceasta, regina în cauză nu vrea să renunțe la tron așa că face un plan prin care pune un fals Arisen pe tron, iar tu trebuie să-i dejoci planul, să demonstrezi că tu ești adevăratul erou. Cam asta faci în prima parte a jocului. Nu o să zic mai multe, însă pot să spun că povestea per total nu este punctul forte al acestui joc și eu mi-aș fi dorit mai mult. Face minimul necesar cât să te țină acolo până la final.

Farmecul jocului vine, mai degrabă, din gameplay nu din poveste. Pentru început îți alegi o clasă sau vocație și poți fi luptător, arcaș, magician - arhetipurile clasice. Apoi îți creezi un pawn, un subordonat care te va însoți de-a lungul întregii aventuri. Party-ul poate fi completat cu alți 2 pawni creați de alți jucători. Fiecare clasă se joacă diferit și fiecare are un farmec aparte. Pe măsură ce avansezi deblochezi și alte clase.

Vestea bună este că poți juca cu toate. Spre deosebire de un joc RPG clasic, unde ești blocat cu o clasă pentru tot restul jocului, aici poți să începi cu un mage, apoi să treci la un thief și să termini cu un arcaș. Ba chiar este încurajată experimentarea și creșterea în nivel a fiecărei clase deoarece primești anumite augments pe care le poți folosi chiar dacă nu mai ești acea clasă. Ai putea să joci cu un fighter până când deblochezi abilitatea de a căra mai multe obiecte, apoi să treci pe arcaș pentru deblocarea abilității de a avea mai multă stamina și așa mai departe. E un sistem care e foarte fun, foarte flexibil și care-ți permite să experimentezi până găsești clasa potrivită pentru tine.

Cam același lucru poți să faci și cu pawnul tău și îi poți alege diferite clase în funcție și de cum evoluezi tu și vezi cu care ai cea mai bună sinergie. Apoi ceilalți doi pawni îi alegi după cum dorești și de ce ai nevoie în party.

Cum ziceam la început, ai impresia că pleci într-o aventură plină cu inamici și chiar dezvolți un pic de camaraderie cu companionii tăi AI. Iar uneori chiar îmi părea rău că trebuia să înlocuiesc un pawn pentru că a rămas în urmă. Vestea bună e că îi poți reîntâlni mai vrednici și crescuți în nivel deoarece cum am zis sunt pawnsii altor oameni.

Explorarea lumii este fun, dar poate fi și obositoare din cauza lipsei de fast travel și a faptului că trebuie să te duci de mai multe ori în anumite locuri, iar drumul este năpădid de aceeași inamici. Măcar tu crești în level și îi poți elimina mai ușor. Apropo, un alt lucru pe care mi l-aș fi dorit să văd este o mai mare varietate a inamicilor.

O altă componentă importantă a jocului este următoarea: lupta cu creaturi uriașe. Ca într-un titlu Monster Hunter, și aici trebuie să dobori creaturi uriașe și luptele cu ei sunt impresionante, fun și dificile. Te poți cățăra pe ei, au puncte slabe, îi poți coborî doar ca să se ridice din nou. E mai distractiv decât mă așteptam și la final e super satisfăcător când în sfârșit ai învins.

Interacțiunea cu lumea este foarte naturală și nu o să vezi niciun personaj cu un semn al exclamării pe cap ca să-ți dea o misiune. Pur și simplu, intră în vorbă cu tine când treci pe lângă ei. E mișto, dar poate duce și la niște cadre ciudate în care personajul tău să stea întors, ca și cum nu ar vorbi cu acea persoană.

Organic este și modul în care afli unde se află un anumit quest. Trebuie să vorbești cu niște personaje ca să-ți dea niște indicii. Obiectele din inventar pot expira dacă nu le folosești la timp. Fiecare obiect are o greutate și asta contează în felul în care te miști și cum recuperezi stamina necesară în luptă.

Cum se prezintă jocul și care este concluzia

Am jucat Dragon's Dogma 2 pe PS5 și experiența a fost una decentă. Știu că jocul nu a fost optimizat pe PC și că rulează destul de greu chiar și pe sisteme cu cea mai performantă placă video. Pe PS5 nu ai nicio opțiune de schimbare de grafică și FPS-ul este blocat pe la 30. M-a deranjat faptul că nu are nici măcar o opțiune de scoate a motion blur-ului.

Prezentarea jocului este 50/50. Uneori arată fantastic cu creaturi maiestoase și impresionante, alteori am văzut artefacte în imagine, bug-uri în redarea vegetației, animațiile faciale ale personajului tău sunt comice, alte altora sunt bune. Scenele CGI sunt bune, la fel și voice actingul.

Per total, mie mi-a plăcut Dragon's Dogma 2: combatul și explorarea sunt foarte fun, clasele aduc diversitate, dar mi-aș fi dorit elementele de bază din jocurile moderne ca să fie mai simplu de navigat, un story mai bun.

În forma în care este este un RPG bun, dar nu pentru toată lumea, însă dacă te decizi să-l încerci și treci peste inconvenientele spuse de mine o să găsești o aventură fun.

Dragon's Dogma 2 a fost oferit pentru review de către CD Media SE, iar jocul este disponibil pentru cumpărare la retaileri pentru console sau PC, dar și online.