Ca țară, suntem pe ultimul loc din Europa la înțelegerea noțiunilor financiare, potrivit unui studiu Erste Group, iar educația financiară și antreprenorială sunt marile absente ale sistemul românesc de învățământ.

Conform unui studiu realizat de BNR în 2014, doar 4,8% dintre copiii din România învață despre bani, iar un alt studiu realizat de o bancă comercială susține că 90% dintre aceștia primesc educația financiară doar acasă, la un standard scăzut.

Vestea bună este faptul că 44 % dintre părinți consideră, conform unui studiu Reveal Marketing Research realizat la comanda Kidprenor, că antreprenoriatul este un domeniu de interes pentru copii, iar 8 din 10 părinți declară că cei mici ar trebui să își aleagă singuri domeniile de interes pentru viitor.

Atât Investory, cât și Kidprenor s-au lansat pe piața din România având în minte o misiune clară: aceea de a acoperi o nevoie pe care tot mai mulți părinți o exprimă, dar mai mult decât atât, de a construi de la zero, mentalități sănătoase, educate corect și bine ancorate în realitate.

Joc video de educație financiară

Investory este un joc de educație financiară, destinat copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 10 ani, disponibil pe mobil și tabletă. Acesta combină principiile științifice ale învățării prin joacă și ale învățării experiențiale, cu lecții financiare, puzzle-uri și misiuni care dezvoltă gândirea celor mici.

„Problema a pornit de la discuțiile din cercul meu de prieteni despre modul în care ne vom implica în educația copiilor. Partea financiară reprezintă o constantă în viaţa noastră şi cu siguranţă vrem să îi ajutăm pe copiii noştri să fie performanţi din punctul acesta de vedere. Așa ne-am dat seama că părinții au nevoie de sprijin, având în vedere că generația noastră nu prea a primit educaţie financiară din familie sau de la școală.“ a spus Valentin Filip, unul dintre co-fondatorii Investory.

În cadrul jocului, copiii intră în univesul Planetei Jucăriilor C-001 și devin minidetectivi care rezolvă mistere. Acolo, interacționează cu personaje precum Max detectivul hipopotam, bunicul sau domnul Ștabian și se implică în activități uzuale precum grădinărit, cumpărături sau vânzarea de băuturi răcoritoare la standul de limonadă. Atât din activități, cât și de la personaje, copiii învață și fac exerciții practice despre concepte financiare precum: Venitul Recurent, Bunuri și Servicii, Cumpărături, Împrumut, Economii, Bani gheață vs. Bani virtuali, Troc și Contul Bancar.

Lucrul la joc a început în martie 2020 și, trei luni mai târziu, în iunie 2020 a apărut primul modul care este gratuit. Al doilea modul a fost lansat în luna decembrie a anului trecut, iar al treilea modul tocmai a apărut pe piață. Jocul poate fi descărcat atât pentru Android cât și pentru iOS.

Ideea jocului a fost dezvoltată în cadrul incubatorului VividLabs și pentru a trece de stadiul de prototip a primit o finanțare de 300.000 de euro de la Fortech, un jucător important în industria de dezvoltare din Cluj-Napoca. De asemenea, Investory continuă campania de creștere și atragere de fonduri participând la mai multe acceleratoare de business, dedicate start-up-urilor de soluții digitale.

În timp ce se joacă, cei mici vor găsi în spatele unei iconițe esențiale din joc, detalii despre Kidprenor și vor putea consulta, direct din joc, Ghidul cu 50 de idei creative de afaceri pentru copii, idei menite să le stârnească și mai mult interesul despre lumea antreprenoriatului. Mai mult, copiii care au deja instalat jocul Investory și care vor achiziționa materiale din cadrul programului Kidprenor, vor primi cadou un cod care le va activa un modul nou (modul doi sau trei din cadrul jocului, primul fiind gratuit în momentul instalării jocului) astfel încât aceștia să își poată continua misiunea de detectivi.

Kidprenor – antreprenori mici cu idei mari

Kidprenor este cel mai complex program de educație antreprenorială pentru copiii din România, program care le oferă copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani suportul de care au nevoie pentru a-și lansa prima afacere din viața lor, dar și îndrumare în acest sens, prin intermediul Academiei Kidprenor, în cadrul căreia copiii au parte de o întâlnire săptămânală cu mentorii programului.

Pașii celor mici spre lumea antreprenoriatului sunt ghidați de personajele regăsite atât în cartea Kidprenor, cât și în cadrul caietului de lucru: Emma și Jack, doi copii care trec prin diverse aventuri din momentul în care decid că e momentul să înceapă o afacere, astfel încât să contribuie cu proprii bănuți la îndeplinirea viselor lor. Copiii învață prin joacă, dar și prin puterea exemplului, atât de la Emma și Jack, dar și de la ceilalți mici antreprenori care fac parte din Comunitatea Kidprenor.

„Ne adresăm copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani, dar acest interval de vârstă nu este ales întâmplător. Aceasta este perioada în care obiceiurile sănătoase pot fi sădite în cel mai ușor mod cu puțină, prin jocuri distractive, dar și educative în același timp, prin provocări menite să le dezvolte celor mici nu doar spiritul antreprenorial, ci și empatia, grija față de mediul înconjurător, valorile pe baza cărora este construită o societate în care te poți dezvolta în mod armonios ca om, ca antreprenor”, consideră Cotiso Bogdan Nistorică, co-fondatorul Kidprenor.