Tinerii au posibilitatea să le adreseze întrebări și să își ia cunoștințele necesare despre bani, educație financiară și antreprenorială.

“EduFin Fest este mai mult decât un eveniment de marcare a unei zile. E un festival al cunoașterii, al educației, prin care am vrea să oferim dezvoltarea unui set de abilități de viață de care generațiile viitoare de tineri și antreprenori, deopotrivă, au atât de mare nevoie. Pentru că doar cu ajutorul educației vom putea aspira la un viitor mai inteligent financiar, fie că vorbim doar de relația noastră cu banii în viața personală, fie că discutăm despre cultivarea spiritului antreprenorial”, a declarat Sergiu Manea, CEO BCR.

Marcată pentru prima oară în România în acest an, Ziua Educației Financiare reprezintă un moment cheie pentru transformarea relației românilor cu banii. Atât prin #EduFin Fest, cât și prin toate proiectele trecute și viitoare, BCR urmărește un obiectiv comun: să contribuie la îmbunătățirea standardului de viață al românilor prin educație pentru decizii financiare și de viață mai bune pe termen lung.

Un studiu realizat de către Unlock Market Research la cererea BCR în 2021 arată faptul că nevoia de educație financiară este una presantă în România. 55% dintre români au un nivel scăzut de maturitate financiară și doar 1 din 4 aplică reguli de educație financiară în viața de zi cu zi. Mai mult, 58% dintre români spun că regretă nivelul lor scazut de interes față de propria educație financiară.

Regretele financiare ale românilor

Cele mai mari regrete financiare sunt legate de faptul că 71% dintre respondenți cumpără lucruri de care nu au nevoie, doar pentru că sunt ieftine, 65% cumpără lucruri din impuls, fără a face calcule înainte, iar 62% nu își monitorizează cheltuielile sau le prioritizează greșit.

Atunci când au de luat decizii financiare importante, 1 din 2 români se bazează pe familie și prieteni, 1 din 5 preferă să ia astfel de decizii fără a se consulta cu cei din jur și doar aproximativ 12% se consultă cu banca sau un specialist financiar.

Prin intermediul Școala de Bani, cel mai amplu și longeviv program de educație financiară din România, peste 500.000 de adulți, tineri și copii sunt cu un pas mai aproape de decizii financiare mai inteligente. Prin programul FLiP, Școala de Bani pe roți, peste 75.000 de copii au beneficiat de inițiere în cunoștințe de educație financiar, dintre care 23.000 doar în 2021. Angajații din 700 de companii din România au beneficiat de cursurile susținute de cei peste 1.500 de profesori ai Școlii de Bani.

“Între gradul de bunăstare financiară şi nivelul educaţiei financiare există o corelație directă puternică, astfel încât alegerile financiare pe care românii le fac zi de zi impactează, fără doar și poate, prosperitatea lor și a întregii societăți. O persoană educată financiar este mult mai concentrată pe a-și construi viitorul, un viitor sustenabil, cu beneficii atât pentru sine, cât și pentru cei din jur, astfel încât întreaga societate să se bucure de mai multă prosperitate și o dezvoltare accelerată”, spune Nicoleta Deliu, director de comunicare BCR.

Școala de Bani este un proiect al Băncii Comerciale Române, lansat în 2016, care a devenit cel mai amplu program de educație financiară din România. Peste 1.500 de angajați ai BCR au devenit, în mod voluntar, profesori de educație financiară, urmând cursuri specializate, și au reușit să ofere astfel de cursuri gratuite către jumătate de milion de români – copii, tineri și adulți. Cei interesați se pot înscrie la cursuri prin completarea formularului disponibil pe www.scoaladebani.ro, dar și în hub-urile BCR.

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală modernă a cărei viziune este dezvoltarea prin educație inovativă a unei societăți bazate pe valori. Școala de Valori își propune să schimbe orizontul mental al tinerilor și să-i ajutăm să-și însușească inteligența valorilor prin programe și ateliere care să-i ghideze, să-i consilieze pentru dezvoltarea caracterului și a personalității, să-i îndrume în acțiuni de civism activ și de coeziune și incluziune socială.