Pentru un singur motiv: acela de a minimiza riscurile prin diversificarea prezenței în mediul online.

Dacă ai un proiect pentru care utilizezi social media ca bază de expunere și dezvoltare, practic îți crești afacerea pe platforma altcuiva. Toate rețelele sociale au fost generoase cu utilizatorii o lungă perioadă de timp, punându-le la dispoziție o serie de instrumente care să le permită să își crească afacerilor, propriu-zis, direct de pe platforme. Cu toate astea nu se întâmplă rar ca aceleași rețele să decidă suspendarea unor conturi din diverse motive.

Faptul că, într-o astfel de situație, ai avea deja afacerea plasată pe o serie de canale alternative, te lasă să gestionezi lucrurile cu mare rapiditate, pentru că te poți muta dintr-o parte în alta, într-un timp foarte scurt, până reușești să clarifici problema contului suspendat.

Dincolo de asta, TikTok este canalul cu cea mai mare rată de creștere la ora actuală. O parte din succes se datorează faptului că algoritmul permite creatorilor mici și mari să devină virali în aceeași măsură.

Mai mult decât atât, dacă inițial TikTok era aplicația celor tineri și foarte tineri, mai nou, audiența s-a schimbat, incluzând grupuri impresionante din fiecare generație și concurând, în sensul acesta până și cu Facebook.

De fapt, TikTok a fost una dintre aplicațiile cele mai accesate din app stores în ultimii doi ani, timp în care și site-ul TikTok a înregistrat un trafic mai mare decât Google.

Cum funcționează ad-urile TikTok

Una dintre cele mai mari diferențe dintre TikTok și alte platforme este legată de algoritm. TikTok are la bază un grafic de conținut, în timp ce Facebook și celelalte rețele din Web 2.0 au la bază un grafic social, care e construit pe baza conexiunilor din rețea. Motivul pentru care TikTok a crescut așa de mult este exact acesta: e o platformă de conținut “democrată”. Orice utilizator, cu unul sau 10 milioane de followeri are, în principiu, o șansă să devină viral.

TikTok livrează conținut către diverse grupuri de indivizi în același timp. Mai exact, în momentul în care se produce și se publică un video, TikTok îl va transmite suplimentar unui grup de testare. Acești utilizatori nu sunt followerii contului tău. Ei pot să fie orice persoane despre care TikTok crede că ar putea fi interesate de conținutul propus de tine.

Algoritmul analizează în ce măsură utilizatorii din acest grup-test reacționează cu video-ul pe care l-ai creat și dacă se atinge un anumit nivel de interacțiune, atunci platforma îl afișează pe pagina For You, care, de fapt, este homepage-ul ei.

În acest moment video-ul primește din nou o expunere mai mare către o audiență care nu te urmărește în mod curent.

În esență algoritmul dorește să păstreze utilizatorii activi un timp îndelungat, în care aceștia să consume cât mai mult conținut. Din nou, dacă nivelul de interacțiune depășește un anumit nivel, procesul se repetă și în felul acesta, unele video-uri devin virale.

În privința ad-urilor apar o serie de diferențe față de alte platforme. Creatorii plătesc pentru a fi văzuți de un număr cât mai mare de utilizatori. Până la urmă, însă, gradul de relaționare și interacțiune cu ad-ul vor fi cele care vor măsura cu adevărat succesul reclamei. Ad-urile care nu inspiră prea tare și care nu determină utilizatorul de TikTok să le urmărească până la final nu vor avea o performanță spectaculoasă.

În consecință, în cazul lor, costul pe lead, sau costul pe click vor fi mari și rezultatul discutabil.

Sigur, există și alți factori care conlucrează la succesul ad-ului dincolo de gradul lui de creativitate. Printre aceștia ar fi de menționat nivelul de performanță creativă al contului, la nivel istoric. Cu alte cuvinte cât de grozave au fost video-urile tale anterioare și cât de performante sunt cele prezente în diversele grupuri de ad-uri de pe contul tău? La asta se mai adaugă și competiția din timpul licitațiilor, caracteristicile utilizatorilor și audiența pe care o ai în vedere.

Un alt aspect care merită pus pe tapet este cel legat de faptul că algoritmul e încă într-o fază incipientă de învățare. Nu colectează date despre utilizatori de tot atâta vreme ca și celelalte rețelele consacrate. Din acest motiv e nevoie de mai mult timp până să îți poți da seama dacă ad-ul a fost cu adevărat expus audienței pe care chiar o ai în vedere. Faza de învățare/testare pentru TikTok e la fel ca și pentru ad-urile Facebook: 50 de conversii în timp de 7 zile. După această perioadă poți decide setarea la scară largă și optimizarea ad-urilor pentru obținerea celui mai bun nivel de performanță.

Manuela Vulpescu este Online Marketing Certified Professional și fondator al Web Performance Box – agenție de inbound marketing, parteneră HubSpot și Salesmanago.