Este prima dată când trecem printr-o pandemie în epoca rețelelor, iar asta s-a tradus într-o reacție neașteptată, pe de-o parte pentru că nu am avut niciun termen de comparație, iar pe de altă parte pentru că poate nu ne-am așteptat să se întâmple pe Facebook.

De la companii până la antreprenori din toate domeniile, toată lumea vrea să ajute, toată lumea vrea să facă ceva. Pentru că, din fericire, am ajuns într-un moment în care am cu toții am înțeles că numai împreună o să reușim să trecem prin această perioadă și că mediul digital este locul unde putem cel mai bine să ne desfășurăm.

Un foarte bun exemplu vine de la asociația Ashoka România, reprezentanța locală a unei organizaţii globale care sprijinul antreprenoriatului social. În fiecare vineri, ei organizează conversații relevante pentru perioada în care ne aflăm toți și discută despre instrumente digitale, despre echipe și momente de liniște, despre rolul facilitatorului în spațiile online.

În cadrul evenimentului de pe 3 aprilie, Reziliență pe timp de pandemie, cei doi invitați al dezbatere au abordat subiecte precum efectul pandemiei asupra publicurilor cu care lucrează, efectele pe care le vedem în sistemul de sănătate (chiar și dincolo de prima linie) și metode de contracarare, dar și despre cum putem deveni mai rezilienți, ca societate și ce trebuie să schimbăm în viețile noastre ca să facem față următoarelor luni.

O altă inițiativă care trebuie urmărită de aproape pe Facebook zilele noastre e Viziere.ro. Despre ei am mai scris și în trecut iar aici poți să găsești mai multe detalii despre povestea lor.

Dar de ce vorbim iar despre ei? Pentru că pe 1 aprilie au anunțat noile direcții ale proiectului:

  • pe de o parte, continuă distribuția gratuită de viziere către cadrele medicale prin viziere.ro și dedică o parte a echipei pentru platformă de intermediere între cererea existentă din partea companiilor private sau instituțiilor cu alt scop decât cel medical și producători
  • pe de altă parte (și aici intervine noutatea), odată cu preluarea modelului în Republica Moldova, proiectul este practic francizat gratuit: toate cunoștințele, proiectul, procedura, modelul și consultanță gratuită prin Skype sunt elementele incluse în „pachetul de franciză”, astfel încât și alte centre internaționale să poată replica rapid viziere.ro.

În postarea de pe Facebook unde sunt anunțate noile direcții, e explicată și nevoia din ce în ce mai mare pentru platformă de intermediere între cererea existentă din partea companiilor private sau instituțiilor cu alt scop decât cel medical și producători, care s-ar putea dovedi interesantă pentru oricine dintre voi care plănuiește vreodată o platformă care se bazează pe donații și sponsorizări. E mult know-how în spate, iar cei la de Viziere.ro îl împărtășesc cu toată lumea.

Și astea sunt doar 2 exemple de inițiative peste care poți să dai dacă stai mai mult pe Facebook. În perioada dificilă provocată de răspândirea COVID-19, online-ul devine mai mult ca niciodată locul în care comunitățile și business-urile mici și mijloci pot găsi suportul de care au nevoie.

De la discuții video pe Messenger, la evenimente transmise live și la inițiative individuale sau colective care își propun să îi ajute pe cei care au cea mai mare nevoie, instrumentele de pe platformele Facebook sunt folosite în moduri noi și surprinzătoare, pentru a le permite comunităților și business-urile mici și medii să își adapteze activitatea la condițiile actuale.

Pentru a le mulțumi celor care transformă resurse de pe platformele sale în instrumente care aduc un impact pozitiv în lupta cu epidemia de COVID-19, Facebook își propune să îi încurajeze pe utilizatori, aducând la lumină cele mai interesante inițiative create de români.

Grupuri locale care vin în sprijinul persoanelor vulnerabile, ședințe live de Yoga și Pilates sau discuții live cu sfaturi practice pentru business-uri sunt doar câteva exemple de astfel de inițiative.