LinkedIn nu funcționează doar pentru a-ți găsi un job, ci pentru a face networking de calitate și a găsi informații profesionale. De multe ori, specialiștii postează acolo înainte de Facebook. Am găsit câteva sfaturi de LinkedIn de la Adam Fridman de la MeetAdvisors. Iată câteva dintre ele.

Fii conectat în permanență

Rețeaua are 250 de milioane de utilizatori, dar mulți cred că LinkedIn e bun doar ca un CV online și pentru a-ți găsi un job. E greșit. Antreprenorii trebuie să folosească rețeaua ca una de networking, așa cum ar folosi și Facebook. Intră pe LinkedIn, completează profilul și încearcă să-ți creezi o rețea.

Completează-ți profilul

Dacă ești pe LinkedIn doar pentru a-i vedea pe ceilalți nu e destul. Completează profilul tău, scrie despre experiența ta, despre specializări, recomandă oameni și primește recomandări de la ei. Spune-le oamenilor cât mai mult despre tine, ca ei să poată ști cum pot să te ajute sau cum poți să-i ajuți. Totul e despre networking, inclusiv pe LinkedIn.

Înscrie-te în grupuri

Una dintre facilitățile cele mai puternice ale LinkedIn sunt grupurile profesionale. Grupurile sunt acele zone unde găsești experți, insideri sau clienți. Practic, să fii în același grup creează comunitate, poți să ai discuții interesante și poți să găsești noi parteneriate. Dacă nu ai un grup care să ți se potrivească sau vrei să discuți ceva, pornește un grup pe care să-l alimentezi cu o serie de articole și conținut interesant.

Postează mai mult

LinkedIn are peste 60 de milioane de vizitatori în fiecare lună. Chiar dacă postezi deja pe Facebook, dacă pui pe LinkedIn vei avea o audiență mai educată și care are acces mai ușor la conținutul tău. Distribuie articole interesante pe care le citești, relevante pentru industrie, lucruri scrise de tine sau oportunități de afaceri.

Nu fi prea personal

Nu uita că LinkedIn este o rețea profesională, așa că păstrează conținutul în această cheie. Spre deosebire de Facebook, unde lucrurile de business și cele personale se îmbină, pe LinkedIn totul este despre afaceri. Așa că nu pune lucruri prea personal, nu-ți pune copiii, iubita sau pisicile pe LinkedIn. Vei fi considerat un spammer, iar conținutul tău profesional nu va mai fi relevant.

Nu vinde direct

Chiar dacă ai tentația de a contacta direct potențiali parteneri de business sau clienți pe LinkedIn, trebuie să folosești mesajele cu mare atenție. Dacă nu ai creat o relație cu acel om, nu-l căuta printr-un mesaj direct. Rareori va funcționa să vinzi ceva prin această metodă. Mai degrabă folosește un cold mail, decât un mesaj pe LinkedIn.