Techsylvania, unul dintre cele mai influente evenimente de tehnologie și inovație în industria IT din Europa de Est, se desfășoară zilele acestea la Cluj, unde este prezentă și redacția start-up.ro, de unde va transmite cele mai importante știri și sfaturi ale unor antreprenori și specialiști în diverse domenii.

Andrei Pitiș, fondatorul Vector Watch, primul smartwatch românesc, VP Engineering la Fitbit și angel investor, a vorbit despre cele 5 calități pe care le consideră el că trebuie să le aibă orice produs pentru consumatori. În opinia lui, este vorba despre valoarea produsului, timing, echipă, capital și leadership.

Produsul

În ceea ce privește produsul, Pitiș spune că orice business trebuie să fie despre creație și distribuție a valorii. „Trebuie să te uiți în jur și să cauți feedback, ca să faci un produs bun.”, recomandă el.

Fondatorul Vector Watch povestește că atunci când au cerut opinia potențialor clienți, și-au dat seama că acestora le-a plăcut faptul că smartwatch-ul arăta bine, apoi că are o bateria cu autonomie mare, dar nu l-au cumpărat pentru baterie. „Trebuie să creezi un produs care aduce valoare sau unul care este unic. De obicei, dacă produsul este bun, se va vinde singur de pe raft.”, conchide el cu privire la acest aspect.

Sincronizarea (timing)

Aceasta este a doua caracteristică menționată de el, despre care spune că poate aduce succesul unui startup, sau eșecul acestuia, dacă lipsește.

Echipa

În opinia lui, un produs de succes nu va fi dezvoltat de o echipă pricepută la toate, îmbrăcată bine și foarte serioară. „Trebuie să ai o echipă care vrea să schimbe lumea. Găsește o echipă care crede în viziunea ta.”, recomandă el. De asemenea, spune că diversitatea echipei este foarte importantă, ceea ce exista și la Vector Watch.

Capitalul

Andrei Pitiș spune că atunci când a început el să facă antreprenoriat, nu erau atât de mulți investitori ca acum. Sfatul lui pentru startup-uri, în ceea ce privește finanțarea, este să nu ia nici prea mulți, dar nici prea puțini; ”trebuie să fie suficient cât să te ducă în etapa următoare, dar nici mai departe, nici mai aproape”.

Leadership-ul

Crezul după care Andrei Pitiș a condus compania, Vector Watch, este „Important este să nu crape ceasul”. El revine la ideea de valoare și spune că în startup, trebuie să creezi și să distribui valoare.