Anul 2021 s-a încheiat pentru brandul Fika18 cu o cifră de afaceri record, de 200.000 euro, în condițiile în care anul anterior, 2020, aceasta nu a depășit 35.000 euro.

În prezent există un magazin Fika18 deschis în Capitală, pe Calea Victoriei, iar acționarii vizează dezvoltarea acestui concept de croissanterie gourmet prin sistem de franciză.

”În acest moment investigăm mai multe opțiuni pentru deschiderea unei a doua unități Fika18, zonele vizate fiind cele cu trafic mare pietonal, centrale. Nu este însă o prioritate deschiderea unei noi unități non-franciză pentru acest an”, ne-a precizat Radu Savopol menționând faptul că există în dezvoltare un concept de pop-up store Fika18, care să poată circula în mai multe zone cu aglomerări urbane, unde să stea perioade mai scurte de timp.

Franciza Fika18 - oportunitate pentru orașe mari și zone premium

În ceea ce privește dezvoltarea în sistem de franciză a brandului de croissanterii Fika18, Radu Savopol spune că au fost cereri încă de la deschiderea magazinului de pe Calea Victoriei.

”Am vrut să îi testăm succesul în această primă locație înainte de a schița modelul de franciză și de a-l lansa”, afirmă Savopol, care este și cofondator al francizei 5togo și al francizei Cereal Crunch.

Acesta precizează faptul că pentru franciza Fika18 vizează zone premium, din orașe mari.

”Acum am în minte 5-7 astfel de locuri, însă pentru a fi de succes mai este nevoie de antreprenori dedicați și pasionați de zona de patiserie artizanală. În plus, un element esențial este cel care intră în interacțiune directă cu clientul final, care trebuie să dețină bune abilități de comunicare și carismă”, menționează Radu Savopol.

Franciza Fika18 - costuri pentru deschiderea unei croissanterii gourmet

În ceea ce privește costurile asociate deschiderii unei francize Fika18, acestea sunt suportate de către francizat.

Un calcul estimat pentru deschiderea în sistem de franciză a brandului de croissanterii Fika18 este de 120.000 euro ca investiție într-o locație cu laborator propriu, iar pentru o cafenea doar cu vânzare croissante costul total poate ajunge la 40.000 euro. La aceste sume sa adaugă un procent de 4% pentru royalty și 2% marketing.

La investiții se adaugă o taxă de franciză de 10.000 euro pentru cafenea cu laborator și de 7.000 euro doar pentru cafenea Fika18.

”Noi venim cu know-how, un brand apreciat și calitate testată a produselor, la care se adaugă expertiza noastră în dezvoltarea de concepte unice și scalabile. Modelul dezvoltat de noi este pentru o perioadă de 7 ani, iar în mod normal francizele de succes se prelungesc aproape de la sine, fără mari probleme sau negocieri. Pentru Fika18 este un sistem mai elaborat decât cel al cafenelelor, deși și aici avem o componentă importantă de cafenea de specialitate. Cei care vor dori să acceseze această franciză vor trece printr-o perioadă de inducție, care cuprinde și training în laborator alături de Armand Sima și echipa lui”, adaugă Savopol.

Fika18, venituri estimate de 300.000 de euro în 2022 din vânzarea de croissante

Oferta cofetăriei premium conține 10 sortimente speciale, de la cele clasice, cu unt, până la cele dulci, cu creme de ciocolată, cafea, tiramisu, cheesecake, zmeură, mango și fructul pasiunii, caramel sărat, alune, lime și busuioc sau fistic.

Cele mai apreciate arome, în topul preferințelor clienților, sunt: fistic, ciocolată, mango, fructul pasiunii și cheesecake, aceste 5 sortimente însumând peste 60% din cota de vânzări. Toate produsele sunt fabricate în laboratorul propriu din ingrediente proaspete, de calitate superioară, iar termenul de valabilitate este de 24 de ore.

Radu Savopol, Lucian Bădilă și Andrei Alecu au devenit în 2020 acționari, venind cu o viziune solidă de extindere pentru brandul concept de croissanterie. Astfel, pe lângă investițiile menționate, aceștia au contribuit și la extinderea rețelei de distribuție, crescând semnificativ numărul de unități HoReCa ce au listat produse din gama Fika18.

Managerul Fika18 este încrezător că business-ul va depăși cifra de 300.000 euro anul acesta, fără a lua în calcul deschiderea unui al doilea magazin.

”Ne bazăm pe inovația constantă la nivel de produse și pe investiția constantă în a menține gustul și calitatea produselor, elemente definitorii în susținerea succesului Fika18”, spune Radu Savopol.

Totodată, pentru 2022, echipa de cofondatori pregătește lansarea pe piață a conceptului Sunday Bagel, care a trecut printr-un proces de rebranding, iar conceptul a fost adaptat la noile cerințe ale pieței, pentru a veni cu produse premium la un preț bun, planul antreprenorilor fiind de a accesa atât zona HoReCa, cât și cea de retail.

”Și pentru Cereal Crunch pregătim schimbări, de fapt o strategie de adaptare la noile condiții, care cuprinde integrarea în anumite locații 5 to go, dar și lansarea în retail”, concluzionează Radu Savopol.