Sistemul de spălare auto în regim self-service există în țările din vestul Europei de cel puțin 20-30 ani, fiind un serviciu eficient și cu o plajă largă de clienți. De accea, în 2013, Andrei Țăranu a lansat în Iași spălătoria auto în regim self-service „La Jetoane”. După cum sugestiv îi spune și numele, aceasta funcționează prin achiziționarea unui jeton în valoare de 5 lei, iar mai apoi poți folosi o boxă de spălare a mașinii după bunul plac.

„Sistemul de spălare în regim de self-service există în țările din Vestul Europei de câțiva zeci de ani, iar acest sistem l-am văzut în repetate rânduri în deplasările din afara țării, unde am și testat un astfel de sistem. În primă instanță nu am avut încrederea necesară că un astfel de sistem va avea «priză» la publicul român, dar odată cu deschiderea primei locații din Iași. în 2013, mi s-a demonstrat contrariul”, afirmă Andrei Țăranu, fondator „La Jetoane”.

Cifră de afaceri de 400.000 de euro pe an

Idee de business a avut impact iar mai târziu, în 2017, au luat naștere alte 2 locații. În momentul de față există 3 spălătorii self-service operate de „La Jetoane” în Iași, iar dorința este de a se extinde în toată țara, în sistem de franciză. Cele trei locații din Iași ajung la o cifră de afaceri de 400.000 de euro pentru anul 2018, stația cu cele mai bune performanțe ajungând la 200.000 de euro.

„În ultimul an s-au pus bazele sistemului de franciză, a manualului operațional, iar ca un element de noutate, sistemul de franciză pe care îl implementăm va avea ca și componentă și un manual de service, manual ce îi va permite francizatului să își opereze în regie proprie echipamentele instalate de către noi în locația de spalare. Există și o componentă de service de care se ocupă personalul autorizat să facă aceste operațiuni, dar dorim să ajutăm francizatul cu un astfel de manual, întrucât există situații în care se poate interveni asupra echipamentelor în timp util, astfel încât să nu fie afectată activitatea locației de spălare” adaugă Andrei Țăranu.

Principalele avantaje ale unui astfel de business sunt costul redus al serviciului pentru clientul final, timp redus petrecut în cadrul locației de spălare, siguranța dată de faptul că proprietarul mașinii este direct implicat în procesul de curățare și nu are nimeni acces în mașina sau în preajma mașinii și, în unele cazuri există și elementul de distracție, mai ales în rândul target-ului de vârstă 18 - 24 de ani.

Cât costă o franciză „La Jetoane”

Deloc de neglijat este și faptul că acest business este un unul care nu necesită mulți angajați - unu, maxim doi angajați pentru fiecare punct de lucru. Acest tip de business este simplu de administrat și de controlat, chiar și de la distanță, iar un alt avantaj mare de business este cash-flow-ul mereu pozitiv, pentru că orice client achită serviciul în avans.

Pentru achiziționarea unei francize „La Jetoane” implementată la cheie - care include structurile de metal, aparatura necesară, traning și branding - este necesar ca francizatul să dețină sau închirieze / concesioneze un teren corect dimensionat în funcție de numărul de boxe pe care dorește să le implementeze și să dispună de un capital de investiție de aproximativ 15-17.000 de euro / boxă de spălătorie.

În funcție de perioada anului în care se încep lucrările și de rapiditatea cu care se emit actele, timpul mediu de implemantare a unei locații este 6-9 luni, iar amortizarea investiției se face în aproximativ 24 - 30 de luni.

În momentul de față, locațiile „La Jetoane” au o medie de 300 - 400 de spălări zilnice și un apogeu de 650 de utilizări zilnice a serviciului. Însă, studiul de fezabilitate a reliefat faptul că, în funcție de dimensiunea spațiului și de costurile fixe lunare, o locație necesită un minim de 150 de spălări zilnice pentru a fi profitabilă.

Pentru mai multe detalii, consultați secțiunea „Franciză” de pe site-ul www.lajetoane.ro.