Fără îndoială, noul Regulament general privind protecţia datelor (GDPR) este și trebuie să fie un motiv de îngrijorare pentru companii, indiferent care ar fi domeniul de activitate, pentru că orice business are o bază de date oricât de mică.

Totuși, nu este cazul să disperăm, pentru că orice măsură vine și cu avantaje, dacă știi cum să le întorci în favoarea ta. Și dacă cele mai multe articole se referă la riscurile de expunere ale companiilor, ar fi cazul să vorbim despre motivele pentru care GDPR poate funcționa în favoarea unui business.

GDPR simplifică regulamentele existente

Odată intrată în vigoare, GDPR va înlocui actuala Directivă de protecție a datelor 95/46/CE, ceea ce înseamnă că va alinia toate legile din Europa cu privire la confidențialitatea datelor și va elimina orice confuzie. În plus, noul Regulament va proteja datele personale și va remodela felul în care organizațiile abordează confidențialitatea datelor.

Date mai corecte duc la marketing mai eficient

Având în vedere că noua legislație spune că datele pot fi păstrate doar dacă există consimțământul direct din partea consumatorilor, asta înseamnă că sunt dintre cele mai calitative. Ca rezultat, datele furnizate în mod direct conduc la lead-uri mai bune și optimizarea ratei de conversie.

Astfel, colectând date prin metode de inbound marketing, te vei asigura că ești compatibil cu normele GDPR și, în același timp, îți optimizezi email-urile pentru a crește rata de conversie.

În cele din urmă, ceea ce face GDPR este că forțează îmbunătățirea calității strategiilor de marketing prin email, ceea ce va angrena lead-urile și va mulțumi consumatorii.

GDPR este o oportunitate de a separa grâul de neghină

Potrivit unui studiu realitat de Veritas, 85% dintre datele păstrate de companii sunt considerate a fi „redundante, învechite și triviale”, scire The Verge. Ceea ce este îngrijorător, dacă ne gândim că spațiul de pe server pentru gestionarea datelor vine la un cost uriaș.

Prin urmare, conformarea cu Regulamentul UE reprezintă o ocazie bună ca organizațiile să își mapeze și reexamineze fluxul de date și să le restructureze astfel încât nu doar să se supună noii legislații, dar și să eficientizeze businessul în jurul costurilor.

Noul proces de protejare a datelor poate reduce riscurile

Regulamentul definește pseudonimizarea ca fiind „prelucrarea datelor cu caracter personal într-un asemenea mod încât acestea să nu mai poată fi atribuite unei anume persoane vizate”. Deși asta nu înseamnă anonimizarea unei persoane, aceasta nu poate fi identificată dacă nu sunt furnizate și alte informații, păstrate separat.

Astfel, pseudonimizarea reduce semnificativ riscul asociat cu procesarea datelor, în timp ce păstrează utilitatea datelor. Companiile trebuie să monitorizeze, să organizeze și să înțeleagă toate datele pe care le stochează, și trebuie să se asigure că sunt în conformitate cu regulamentul GDPR.

Toate aceste măsuri înseamnă un efort în plus, într-adevăr, dar cu o planificare corectă, organizațiile pot deveni conforme cu GDRP, ceea ce înseamnă și o îmbunătățire a afacerii de-a lungul procesului. În plus, nu este vorba doar despre confidențialitatea datelor consumatorilor, dar și despre măsuri de bune practici în business.