E 2018 și poate te-ai gândi că nu mai sunt la modă jocurile casual online, dar ai greși. Creșterea pieței nu e enormă, dar e constantă și nu depinde de atât de multe de fluctuații care se întâlnesc în zona aplicațiilor mobile.

George Lemnaru, fondator al Green Horse Games, a fost invitatul nostru la emisiunea “Ziua Zero”, realizată în parteneriat cu wall-street.ro.

Green Horse Games, venituri în creștere

“Green Horse Games dezvoltă jocuri online și mobile pentru fanii fotbalului. Avem Liga Ultras și Bet Wars. Am terminat 2017 cu vânzări în volume de peste 1,7 milioane de euro, iar acum în echipă suntem 13 oameni. De curând ne concentrăm pe scalarea echipei. Aici e complicat să aducem oameni care să fie în acord cu valorile companiei”, a spus George Lemnaru în emisiune.

Problema angajărilor nu este nouă pentru startup-urile din România, pentru că industria e concentrată în outsourcing.

“Un challenge mai e și structura industriei de IT. Foarte multe companii fac outsourcing. Asta înseamnă că majoritatea angajaților se pricep în stilul care este potrivit pentru outsourcing. Noi avem un stil de lucru diferit. Trebuie să fii mult mai empatic la jucătorul final, trebuie să faci teste, trebuie să fii atent la cifre, să fii mult mai dispus să-ți asumi greșeli. 70% din codul scris de noi este șters, spune Lemnaru.

Dezvoltarea Bet Wars, ultimul joc al companiei

“Cel mai important obiectiv al nostru a fost să dezvoltăm un joc de calitate, cu o retenție foarte bună. Dacă prototipul Bet Wars era average, pe parcursul anului l-am adus la cifre interesante și l-am lansat în mai multe țări. La vânzări se putea și mai bine, dar 80% din efortul nostru a fost pe primul obiectiv, de creare de produs și a echipei”, spune CEO-ul companiei.

Pentru a lansa Bet Wars, Green Horse Games a luat decizia grea de a pune în așteptare un alt joc deja existent, cu rezultate chiar bune, adică National Manager.

“Bet Wars e un joc de predicții sportive, ceea ce e diferit de pariuri. Ca jucător trebuie să pui pronosticuri pe meciuri virtuale și reale. E partea socială foarte dezvoltată, intri în competiție cu alte grupuri și alți jucători și este o experiență fun. Am primit feedback-uri foarte interesante. 60% din oamenii care se înregistrează se întorc. Am avut jucători care ne-au spus că datorită Bet Wars s-au lăsat de pariuri”, spune creatorul Green Horse Games.

“Scoatem elementul de bani din joc. Nu ești obligat să plătești, poți să joci complet gratuit și nu există potențialul de câștig financiar. Faci lucrul ăsta pentru faimă și distracție. Când scoți elementul ăsta motivația e diferită. La pariuri sunt mulți oameni care au un nivel financiar scăzut și riscă banii și ajung într-un cerc vicios, în Bet Wars poți doar să plătești în sistem freemium”, explică Lemnaru diferența dintre Bet Wars și pariurile tradiționale.

Cât de greu lansezi un joc? Păi Bet Wars e la a cincea variantă, după numeroase teste. Pentru a lansa un joc, compania începe prin a face reclame pe Facebook și vede care e reacția oamenilor. Apoi, odată ce au un număr bun de jucători, încep testele.

O piață liniară

“Piața a avut o creștere liniară. Fluctuațile pieței ne influențează destul de puțin. Poți să ai succes pe o piață mică, dar poți eșua pe o piață exponențială. Principala întrebare este ce te pricepi tu să faci. Nu urmărim în mod activ o finanțare suplimentară. Nu avem o problemă din punct de vedere financiar. Dacă descoperim o oportunitate de a crește și vrem să o maximizăm, ne vom uita și în zona asta”, spune Lemnaru.

Cei mai mulți utilizatori sunt din Europa de Est. România e pe primul loc la vânzări, dar are un procent de 6%, vânzările sunt împărțite. Apoi Europa de Vest și apoi America Latină.