Plecând de la minimizarea contactului direct și sporirea măsurilor de igienă și protecție, una dintre măsurile pe care Glovo le-a luat pentru protecția tuturor celor implicați într-o livrare a fost eliminarea semnăturii de la finalul tranzacției în contextul epidemiei cu noul coronavirus, Covid-19.
Glovo urmărește posibilitatea eliminării plății cash
În același timp, compania recomandă tuturor clienților să utilizeze plata cu cardul, direct în aplicație; iar dacă situația o va impune, plățile în numerar vor fi eliminate pentru o perioadă.
Mai mult, Glovo închide zonele cu risc ridicat de contaminare - spitalele de boli infecțioase și cele de carantină: hoteluri, centre comerciale, birouri etc. - atât pentru livrări, cât și pentru ridicări de comenzi și monitorizează permanent dacă apar noi zone care trebuie eliminate.
Dintre măsurile pe care compania le-a adoptat în vederea preîntâmpinării contaminării și răspândirii virusului, se găsesc cele de igienă pentru tot ce presupune manipularea comenzilor, de la curieri până la restaurantele partenere, precum și de punere la dispoziție a echipamentelor de protecție aferente (dezinfectant, mască, mănuși) și de informare cu privire la igienizarea genților de transport, manipularea și sigilarea comenzii, protecția proprie și interacțiunea cu partenerii și clienții.
Câteva dintre măsurile adoptate de Glovo:
- Trainingul curierilor nu se mai face la sediile Glovo, ci online, pe o platforma specială, astfel încât să se evite contactul uman direct
- În toate sediile Glovo din cele 14 orașe din România există mănuși, geluri dezinfectante și măști de protecție
- A fost dezactivată semnătura de livrare pentru eliminarea contactului dintre curier și client
- Se încurajează plata cu cardul, iar dacă va fi necesar, plata cu numerar va fi eliminată complet o perioadă
- Din zonele de livrare au fost eliminate spitalele și zonele cu risc ridicat de transmitere a virusuluiși se monitorizează permanent schimbările
- Au fost transmise către colaboratorii Glovo recomandări de igienizare și dezinfectare a genților, care au în vedere curățarea înainte de fiecare livrare cu produse autorizate de Ministerul Sănătății.
- Au fost luate măsuri de informare și echipare a curierilor legate de propria lor igienă și protecție
- Restaurantele sunt îndrumate să ia măsuri de siguranță împotriva contaminării atât în procesul de preparare, cât și în cel de ambalare (împachetare sigilată).
“Urmărim constant recomandările autorităților locale și internaționale, astfel încât să putem reacționa rapid și eficient la eventuale schimbări de situație, care ar pune în pericol orice persoană interacționează cu serviciile noastre. În funcție de evoluția situației actuale, vom lua măsuri imediate și aplicate fiecărui oraș în care suntem prezenți”, a declarat Victor Răcariu, General Manager Glovo România.
foodpanda - măsuri de protecție în fața coronavirusului
În contextul noilor evenimente legate de evoluția situației de coronavirus în România, foodpanda își încurajează utilizatorii să aleagă plata cu cardul în locul numerarului.
În ceea ce privește livratorii, foodpanda le solicită să se spele pe mâini în mod regulat și le va oferi tuturor geluri de dezinfectare pentru a putea să se igienizeze cât mai des pe mâini. În plus, foodpanda oferă o procedură clară de igienizare zilnică pentru gențile livratorilor.
Compania anunță că va bloca zonele de carantină precum spitalele de boli infecțioase sau, dacă va fi cazul, alte zone clar delimitate de către autorități ce se află în aria de livrare, pentru ca livratorii să nu fie expuși la niciun fel de risc de îmbolnăvire. În această perioadă, foodpanda va păstra în permanență active canalele de comunicare cu livratorii pentru a afla dacă există cazuri de persoane suspecte sau contaminate cu coronavirus.
În cazul restaurantelor partenere, compania va pune la dispoziția acestora un set special de reguli de bune practici cu privire la modul în care ar trebui să își păstreze igiena în pregătirea comenzilor. Totodată, le recomandă acestora să predea comanda doar dacă livratorul are asupra sa geanta specială pentru transport și să sigileze comenzile.
foodpanda va notifica partenerii să anunțe de urgență reprezentanții companiei dacă observă cazuri de persoane suspecte sau confirmate cu coronavirus.