Dispozițiile GDPR se aplică pentru organizațiile cu sediul în Uniunea Europeană, precum și companiilor care au clienți și contacte aici. MailChimp, platformă de email marketing, spune că, prin introducerea acestor instrumente, își dorește să simplifice procesul de pregătire pentru GDPR, pentru a se asigura că organizațiile respectă noile cerințe.

Acestea vor fi disponibile de la începutul lunii aprilie, ceea ce înseamnă că organizațiile vor avea suficient timp să-și pună la punct baza de date și sistemul de prelucrare a datelor cu caracter personal.

Dacă aveți un cont MailChimp, inclusiv versiunea gratuită, veți primi actualizări pentru a vă asigura că sunteți conformi cu GDPR. Printre altele, se recomandă să obțineți acordul clienților prin formulare conforme cu GDPR, pentru toate tipurile de formulare conectate la contul vostru, cum ar fi landing page-uri, pop-up-uri și multe altele.

MailChimp păstrează înregistrări complete ale fiecărei versiuni a formularelor, cu acordul din partea clientului, astfel încât să vă puteți apăra în cazul în care ar părea vreodată o dispută.

O altă funcționalitate importantă este faptul că puteți procesa rapid cererile de date ale abonaților. Potrivit noilor reguli GDPR, abonații pot cere modificarea datelor în orice moment.

MailChimp spune că va simplifica accesul și gestionarea datelor clienților în următoarele săptămâni. După implementarea schimbărilor, cererile de modificare pe care le primiți vor putea fi făcute de pe contul vostru, într-un mod foarte simplu.

Cum pot companiile beneficia de pe urma GDPR

MailChimp consideră că eforturile depuse pentru respectarea condițiilor impuse de GDPR sunt și în favoarea afacerilor, nu doar a clienților.

Legea oferă consumatorilor dreptul de a înțelege ce fel de date sunt colectate despre ei. De asemenea, ei au dreptul de a specifica și de a actualiza consimțământul pentru stocarea și prelucrarea datelor cu caracter personal. Mai exact, persoanele din baza de date a unei companii pot alege tipul de conținut pe care îl primesc sau pot renunța rapid la abonările pe email. Potrivit MailChimp, acest tip de control poate însemna mai puține dezabonări și reclamații pentru spam.

Compania susține că noile reguli prevăzute de GDPR poate îmbunătăți rata de livrare a conținutului prin email, astfel încât va exista o probabilitate mai mare ca newsletterul și campaniile de marketing să ajungă la abonații voștri.