Totodată, pe fondul creșterilor importante de trafic, compania a generat în această perioadă vânzări pentru clienții săi cu 54,1% mai mari, în valoare de peste 27 milioane de euro (TVA inclus). În plus, compania a anunțat la începutul lunii iulie intenția de listare pe piața AeRo a Bursei de Valori București, în a doua jumătate a anului 2020.

2Performant înregistrează creșteri importante încă de la începutul anului, ca urmare a eforturilor susținute de business din ultimii ani, precum investiții semnificative în tehnologie, dezvoltarea capacității de support și sales, consolidarea unei comunități puternice de afiliați, advertiseri și influenceri, dar și diversificarea și creșterea surselor de venit și îmbunătățirea abordării de pricing, care se reflectă în creșterea veniturilor față de creșterea încasărilor.

Totodată, contextul general creat de pandemie a dus la o accelerare puternică a pieței eCommerce, tradusă în creșteri importante pentru jucătorii din acest segment.

În primul trimestru din 2020, compania raportează o cifră de afaceri în creștere cu 26,8% față de anul trecut, ajungând la 4,2 milioane de lei, în timp ce în trimestrul al doilea creșterea este de 48%, ajungând la peste 5 milioane de lei. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, indicele EBITDA a crescut în semestrul 1 cu 129%.

Prin tehnologia de afiliere și influencer marketing, așa cum este platforma construită de 2Performant, business-urile pot apela la parteneri, afiliați și influenceri pentru a-și crește vânzările, într-un sistem în care plățile se fac numai pe baza performanței, în acest caz a vânzărilor generate.

Cu o medie lunară de 5 milioane de click-uri, 2Performant este, conform datelor companiei, cel mai mare generator de trafic local pentru magazinele online din România. Astfel, creșterile însemnate de trafic din prima jumătate a anului au însemnat și vânzări mai mari generate prin intermediul platformei pentru magazinele online: acestea au crescut cu 54,1%, atingând valoarea de peste 27 milioane de euro (TVA inclus).

”Rezultatele înregistrate în semestrul 1 din 2020, corelate cu feedback-ul foarte bun pe care l-am primit atunci când ne-am anunțat intenția de listare la Bursă ne confirmă faptul că oportunitățile pe piață sunt semnificative pentru compania noastră, iar asta ne permite să continuăm strategia de dezvoltare a business-ului. Avem o creștere a cifrei de afaceri pe prima jumătate a acestui an cu 37%, păstrând costurile operaționale ale companiei cu puțin peste nivelul anului precedent. În același timp am continuat politica ultimilor ani de investiții în tehnologia proprie, dublate de consolidarea relațiilor dintre utilizatorii noștri, dar și extinderea capacității de client service și support. Rezultatele ne arată că suntem într-o zonă de eficiență și scalabilitate, ceea ce este specific unei companii de tehnologie. Focusul nostru în acest moment este să investim cât mai mult în dezvoltarea business-ului, atât din resurse interne, cât și externe, mai ales că ne așteptăm la o evoluție importantă a industriei în următorii ani și vrem să fim pregătiți, ca și până acum, să captăm cât mai bine această creștere”, spune Bogdan Aron, CFO & Partener 2Performant.

Creșterile înregistrate de compania 2Performant se reflectă și în interiorul propriului ecosistem, atrăgând beneficii importante pentru utilizatori. În prima jumătate a anului 2020, au fost generate pentru magazinele din rețeaua 2Performant 487.075 de tranzacții, în valoare de peste 27 milioane de euro (TVA inclus), ceea ce reprezintă o creștere de 54,1%.

În paralel, și către afiliații implicați în campanii cu branduri prin intermediul platformei, comisioanele generate au înregistrat creșteri de 38,1% și au ajuns la peste 2 milioane de euro. Totodată, de la începutul anului și până acum au fost înregistrate în platformă peste 26,7 milioane de clickuri.

În ultimele trei luni, pentru fiecare euro investit în marketing afiliat, clienții 2Performant au avut vânzări în valoare de peste 15 euro, ceea ce reprezintă probabil cel mai bun randament pe care îl poate obține prin promovare un magazin online.

Totodată, costul plătit de clienți pentru fiecare vânzare generată prin platforma 2Performant este de 3,4 euro. În top 10 advertiseri din platformă în prima jumătate a anului după valoarea comisioanelor generate se află elefant.ro, libris.ro, kitunghii.ro, dyfashion.ro, answear.ro, nichiduta.ro, depurtat.ro, ookee.ro, hervis.ro, carturesti.ro. Portofoliul 2Performant include branduri mari precum Decathlon, Vivre, Orange, iHunt, iar acestora li s-au alăturat în 2020 epantofi.ro (prezent în platformă printr-un parteneriat internațional cu Tradedoubler din Polonia), depurtat.bg, yves-rocher.ro, DrMax.ro, floridelux.ro, sabion.ro.

Mișcări de business pe fondul crizei pandemiei

Cu un potențial ridicat de creștere, fiind direct conectată la dezvoltarea comerțului online și la evoluția marketingului digital, compania 2Performant a generat de-a lungul timpului pentru aceste industrii peste 5 milioane de tranzacții online în valoare de peste 209 milioane de euro.

Într-un 2020 care a debutat cu multe incertitudini de business pe fondul crizei provocate de pandemie, industria de comerț online s-a numărat printre cele care au înregistrat creșteri substanțiale, realizând un salt în viitor cu șase ani, conform statisticilor.

”TU ești Performant”, planul de măsuri 2Performant pentru adaptarea industriei de online la noua realitate, a fost lansat tocmai pentru a sprijini clienții să facă performanță în acest context și să colaboreze mai ușor cu partenerii din platformă, oferind gratuități și suport pentru lansarea de programe de afiliere pentru clienții noi, dar și suplimentări de funcționalități pentru clienții existenți și reduceri consistente la abonamente pentru plăți rapide.

În același timp, echipa 2Performant era deja obișnuită cu sistemul de lucru remote, astfel că pe trendul general de work-from-home focusul a fost mai degrabă pe îmbunătățirea metodelor de lucru la distanță și grija pentru echipă. Totodată, în această perioadă a fost extinsă echipa de support și s-au realizat recrutări pentru poziții cheie în companie, așa cum este sosirea în echipa 2Performant a Adrianei Ionaș în calitate de Finance Manager, specialist cu background solid în economie și experiență în companii de top.

După ce în ultimii ani a investit peste 1 milion de euro în propria tehnologie și îmbunătățirea experienței utilizatorului, anul acesta 2Performant a continuat politica de rafinare a tool-urilor folosite: au fost realizate mai multe optimizări pentru a ușura începerea colaborărilor între advertiseri și afiliați, dashboard-ul a fost îmbunătățit, a crescut transparența în selectarea afiliaților, a fost introdusă automatizarea în mesagerie, aplicarea la programe cu auto-aprobare pentru afiliați.

La debutul stății de urgență în țara noastră 2Performant a demarat inițiativa AjutorSpitale, prima platformă de la noi care a adus împreună mediul de business și resursele sale cu medicii, spitalele și nevoile acestora în pandemie. Peste 300.000 de euro au fost donați prin intermediul AjutorSpitale și mai bine de 350.000 de echipamente de protecție au fost livrate către spitale, într-un demers unic de implicare antreprenorială în comunitate.