Cu aproape 60% din vânzările din țările din regiunea sud-est a Europei realizate de către români în 2023, este evident că mediul online este o platformă esențială pentru afaceri.

Utilizarea tehnologiilor AI în marketing poate îmbunătăți experiența cumpărătorului și poate crește conversiile online, prin personalizarea ofertelor și recomandărilor în funcție de preferințele individuale ale clienților.

Vânzările online și platformele de bază

Raportul European E-commerce 2023 arată că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazine românești, în timp ce 21% au comandat și de la magazine din străinătate.

Platformele de bază, esențiale în mix-ul de marketing astăzi:

  • Facebook Ads (cu un public potențial totală de 1 miliard de oameni, cu vârsta peste 18 ani). Din strategia pe acest canal nu trebuie să lipsească în 2024 Funnel Ads. Realizarea unui funnel (plan de reclame) care sa cuprindă reclame de tipul: conversie, traffic și care să aibă obiectiv etapele diferite din viața consumatorului: de la conștientizare, interacțiune, conversie, până la retargetare și optimizare continuă a fluxului de reclame.
  • Google Ads. Într-un update lansat în septembrie 2023, Google Ads folosește inteligența artificială pentru a detecta elementele care au cea mai bună performanță dintr-un videoclip.
  • Reclama video bazată pe AI în Google Ads poate verifica dacă într-un video ad se folosește sigla mărcii în primele cinci secunde, dacă videoclipul conține un voiceover sau dacă respectă recomandarea duratei pentru obiectivul de marketing. Noua funcționalitate permite marketerilor să creeze o experiență publicitară mai personalizată. Mai mult, oferă siguranța că anunțurile create sunt văzute de utilizatorii care sunt interesați activ de conținutul care are legătură cu produsul sau serviciul brandului promovat, crescând astfel ratele click-through.

Impactul TikTok pentru marketeri

TikTok a devenit o forță majoră în peisajul Social Media, iar impactul său asupra marketing-ului este substanțial. Cu peste 72% dintre utilizatorii TikTok considerând reclamele de pe platformă o sursă de inspirație, nu este de mirare că tot mai multe branduri își îndreaptă atenția către această platformă pentru a ajunge la publicul lor țintă. Tehnologiile AI pot fi folosite pentru a analiza și înțelege preferințele și comportamentul utilizatorilor TikTok, astfel încât să poți crea conținut care să atragă și să angajeze audiența ta.

Reclamele de pe TikTok au potențialul de a ajunge la 884,9 milioane de persoane cu vârsta peste 18 ani, adică 18% dintre utilizatorii adulți ai Internetului.

Deși tinzi să crezi că Facebook Ads și TikTok Ads sunt platforme foarte similare, asta datorită denumirii opțiunilor sau a procesului de set-up de Adsets, diferența majoră între acestea este faptul că pe TikTok trebuie să creezi conținut.

Relație mai strânsă cu clienții prin WhatsApp

Aproape niciun alt canal de marketing nu se poate compara cu eficacitatea și rentabilitatea investiției în WhatsApp.

În medie, utilizatorii răspund la 40% din mesajele pe care le primesc de la business-uri pe WhatsApp, cu o rată de deschidere de 98% și un CTR de 45-60%. Companiile care acordă prioritate canalului Whatsapp pot crește ratele de conversie cu până la 100-200%.

Afacerile pot automatiza mesaje personalizate către clienții lor, cunoscute și sub denumirea de WhatsApp Marketing Messages, folosind o nouă funcție cu plată din aplicația Whatsapp Business.

Plata se face pentru fiecare mesaj care este livrat în termen de cinci zile de la trimiterea acestuia. Această nouă funcție vă permite, de asemenea, verificarea performanței mesajului în raport cu numărul de clienți care au citit și au răspuns la mesaje.

Utilizarea WhatsApp pentru strategiile de marketing permite companiilor să păstreze o relație mai strânsă cu clienții lor. Mai mult de jumătate dintre utilizatorii WhatsApp verifică aplicația în fiecare zi, asigurându-se că nu ratează mesajele și ofertele primite prin intermediul platformei.

Clienții au, de asemenea, încredere în mărcile care folosesc aplicații de chat precum WhatsApp, 53% dintre oameni spunând că ar fi mai probabil să cumpere de la o companie la care pot ajunge prin chat.

Utilizând tehnologiile AI, poți automatiza procesele de comunicare și oferi suport personalizat clienților în timp real. Personalizarea mesajelor și ofertelor în funcție de nevoile individuale ale clienților poate duce la o creștere semnificativă a ratei de conversie și de fidelizare a clienților.

AI Marketing & ChatGPT

Noua generație de instrumente de procesare a limbajului natural, precum ChatGPT, poate fi un instrument valoros în strategia ta de marketing. Prin utilizarea învățării automate, ChatGPT poate genera conținut relevant și captivant pentru bloguri, postări pe rețelele sociale sau mesaje de marketing.

Iată câteva moduri în care poți folosi AI în strategia ta de marketing:

  • Personalizare: folosește AI pentru a personaliza ofertele și mesajele de marketing în funcție de preferințele și comportamentul individual al clienților.
  • Cercetare și analiză de date: utilizează AI pentru a analiza datele clienților și a identifica tendințe sau modele comportamentale.
  • Brainstorming: folosește ChatGPT pentru a genera idei de conținut sau strategii de marketing.
  • Creare de conținut: automatizează procesul de creare a conținutului utilizând ChatGPT pentru a genera texte sau mesaje personalizate.
  • Optimizare în masă: utilizează tehnologiile AI pentru a optimiza campaniile de marketing și pentru a identifica rapid și eficient strategiile care funcționează cel mai bine pentru afacerea ta.

Automatizarea sarcinilor de acest fel vă poate ajuta să vă creșteți rentabilitatea investiției, permitându-vă să lucrați mai eficient și să ajungeți la mai mulți clienți potențiali.

De la Facebook Ads, Google Ads, E-mail marketing, Tik Tok Ads, Social Media Content și până la Whatsapp Marketing Messages, integrarea tehnologiilor AI în strategia ta de marketing poate reprezenta un avantaj competitiv semnificativ. Folosind instrumente precum ChatGPT, poți crea conținut relevant și personalizat, poți optimiza campaniile de marketing și poți oferi o experiență de cumpărare excepțională clienților tăi.

_____

Ekart Dragoș, specialist în marketing și e-commerce, a fondat agenția CyberAxo, care se adresează brand-urilor care vor să crească inteligent și să-și automatizeze vânzarea. Concentrându-se în principal pe creșterea numărului de clienți din spațiul online, Dragoș implementează cu succes strategii pentru afacerile care vor să se axeze pe rezultate și care au ca scop clar vânzarea.

Cum a arătat anul 2023 în cifre, pentru marketing-ul digital condus de Dragoș Ekart:

  • A investit peste 2 milioane de euro în Google Ads și a generat peste 8 milioane de euro pentru clienții săi, din domeniile Home & Deco, Food Delivery, Retail, Sport & Sănătate.

  • A investit peste 4 milioane de euro în Facebook Ads și a generat peste 20 milioane de euro pentru clienții săi.

  • A început să investească în TikTok peste 50.000 de euro pentru clienți și a generat 150.000 de euro.

  • Pe lângă colaborările cu business-urile antreprenoriale, a avut și colaborări corporate, cu companii cu cifra de afaceri în anul 2022 de peste 22 milioane de euro.

Pe termen lung, Dragoș Ekart își dorește să se dezvolte odată cu potențialul uriaș al pieței din România, să acceseze piețele internaționale și să obțină performanțe la nivel înalt, contribuind totodată și la dezvoltarea e-commerce-ului din România.